All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”
RS97124

Social changes and the school: teachers collaboration as a key factor of the autonomous school development

Public support

  • Provider

    Ministry of Education, Youth and Sports

  • Programme

  • Call for proposals

  • Main participants

    PhDr. Milan Pol, CSc.

  • Contest type

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Společenské změny a škola: spolupráce učitelů jako klíčový faktor autonomního rozvoje školy

  • Annotation in Czech

    Navržený projekt je zaměřen na výzkum problematiky spolupráce učitelů a dalších pedagogických pracovníků ve škole jako klíčového faktoru vnitřního rozvoje škol. Po teoretické analýze zahraničních zkušeností se autoři hodlají zaměřit na situaci v našich školách, zkoumat současný stav rozvoje spolupráce učitelů a dalších pedagogických pracovníků školy, jejich vnímání a očekávání ve vztahu k takové spolupráci ve škole. Autoři dále mají v úmyslu identifikovat úspěšně uplatňované formy spolupráce ve škole akonečně formulovat obecné podmínky a mechanismy jejich zavádění do škol.

Scientific branches

  • R&D category

  • CEP classification - main branch

    AE - Management, administration and clerical work

  • CEP - secondary branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - another secondary branch

    AN - Psychology

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50602 - Public administration<br>50603 - Organisation theory

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    Cílem bylo zmapovat zahraniční literaturu v oblasti kooperativní práce ve školách a identifikovat úspěšné praktiky v zahraničí a nabídnout je u nás. Výhledově lze navázat spolupráci se školami, které mají zájem o kooperativní práci.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 1997

  • Realization period - end

    Jan 1, 1998

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/2000/MSM/MSM0RS/U/2:1

  • Data delivery date

Finance

  • Total approved costs

    184 thou. CZK

  • Public financial support

    184 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK