Social changes and the school: teachers collaboration as a key factor of the autonomous school development
Public support
Provider
Ministry of Education, Youth and Sports
Programme
—
Call for proposals
—
Main participants
PhDr. Milan Pol, CSc.
Contest type
—
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Společenské změny a škola: spolupráce učitelů jako klíčový faktor autonomního rozvoje školy
Annotation in Czech
Navržený projekt je zaměřen na výzkum problematiky spolupráce učitelů a dalších pedagogických pracovníků ve škole jako klíčového faktoru vnitřního rozvoje škol. Po teoretické analýze zahraničních zkušeností se autoři hodlají zaměřit na situaci v našich školách, zkoumat současný stav rozvoje spolupráce učitelů a dalších pedagogických pracovníků školy, jejich vnímání a očekávání ve vztahu k takové spolupráci ve škole. Autoři dále mají v úmyslu identifikovat úspěšně uplatňované formy spolupráce ve škole akonečně formulovat obecné podmínky a mechanismy jejich zavádění do škol.
Scientific branches
R&D category
—
CEP classification - main branch
AE - Management, administration and clerical work
CEP - secondary branch
AM - Pedagogy and education
CEP - another secondary branch
AN - Psychology
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50602 - Public administration<br>50603 - Organisation theory
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
Cílem bylo zmapovat zahraniční literaturu v oblasti kooperativní práce ve školách a identifikovat úspěšné praktiky v zahraničí a nabídnout je u nás. Výhledově lze navázat spolupráci se školami, které mají zájem o kooperativní práci.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 1997
Realization period - end
Jan 1, 1998
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP/2000/MSM/MSM0RS/U/2:1
Data delivery date
—
Finance
Total approved costs
184 thou. CZK
Public financial support
184 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK