All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Levebee - adaptive individual reading coach helping students with dyslexia

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

    Programme of applied research, experimental development and innovations GAMA

  • Call for proposals

    GAMA 6 - Seal of Excelence 3 (STA02018TG030)

  • Main participants

    Levebee s.r.o.

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    2018TG03020004

Alternative language

  • Project name in Czech

    Včelka - adaptivní osobní trenér čtení pomáhájící i studentům s dyslexií

  • Annotation in Czech

    Včelka pomáhá dětem s obtížemi se čtením (včetně dyslexie, dysfázie, apod.), dětem na počátku učení se číst, cizincům učícím se číst a částečně také pacientům po mrtvici. Včelka zajišťuje cvičení vybraná a upravená přesně na míru každému čtenáři a ty dále průběžně upravuje na základě jeho výsledků. Díky adaptivnímu učení tak Včelka zvyšuje účinnost pomoci nabízené nejen dětem se všemi druhy porblémů se čtením. Stejnou metodiku lze využít i v dalších transparentních jazycích, například Polština, Němčina, Italština, Španělština a další. Metodologie, marketing a business strategie použité v ČR budou nyní otestovány v Polsku. Na konci pilotního běhu očekáváme sestavení detailního znovupoužitelného plánu / návodu pro tvorbu a spuštění dalších jazykových verzí této aplikace. S pomocí programu GAMA plánujeme také vytvoření a otestování aplikace v Německu v průběhu roku 2018/2019 a později i v dalších zemích.

Scientific branches

  • R&D category

    AP - Applied research

  • OECD FORD - main branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - secondary branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

  • OECD FORD - another secondary branch

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AF - Documentation, librarianship, work with information<br>AM - Pedagogy and education<br>BC - Theory and management systems<br>BD - Information theory<br>IN - Informatics

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The project has fulfilled all the activities it has committed to and the feasibility study is the output.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jul 1, 2018

  • Realization period - end

    Dec 31, 2018

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Feb 28, 2018

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP19-TA0-TG-U/03:1

  • Data delivery date

    Jun 5, 2019

Finance

  • Total approved costs

    1,596 thou. CZK

  • Public financial support

    878 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    718 thou. CZK