All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Analysis of possible adaptation of Czech legislation necessary for entry of vehicles of SAE 3 level and higher into operation

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

  • Call for proposals

  • Main participants

    České vysoké učení technické v Praze / Fakulta dopravní

  • Contest type

    VZ - Public procurement

  • Contract ID

    2021032

Alternative language

  • Project name in Czech

    Zkoumání možných úprav právních předpisů ČR potřebných pro zavádění vozidel ve stupních automatizace SAE 3 a vyšších do provozu

  • Annotation in Czech

    Výzkumná potřeba reaguje na aktuální a budoucí potřeby v přípravě na zavádění silniční autonomní dopravy do praxe. Pro plynulé zavedení automatizovaných vozidel v jednotlivých stupních automatizace do provozu je nutné definovat a připravit vhodné legislativní prostředí. Je potřeba se na jednu stranu inspirovat v zemích, které jsou v pokročilejším stavu zavádění autonomní mobility do právních předpisů a na druhou stranu je třeba vzít v úvahu i specifika českého právního prostředí a závazky ČR. Takto je třeba: zkoumat jednotlivé právní instituty a aspekty relevantní pro zavádění automatizovaných vozidel v jednotlivých stupních automatizace (od SAE3) do provozu; identifikovat možné variantní řešení jejich úprav (v souvislosti s jednotlivými stupni automatizace SAE J3016); jednotlivě a ve vzájemných vztazích tyto variantní řešení zhodnotit a odůvodnit jejich zařazení a relevanci dle jednotlivých stupňů automatizace SAE J3016 (od SAE3 výše); identifikovat z těchto variant a odůvodnit možné kombinace variant úprav právních institutů a aspektů a z nich vybrat a odůvodnit tu nejvýhodnější kombinaci variant úprav z hlediska: co nejmenšího zásahu do příslušných právních předpisů; probíhající či výhledové přípravy evropských a mezinárodních norem závazných pro ČR; zájmu na co nejrychlejším vytvoření optimalizovaného a plně konkurenčního legislativního prostředí pro oblasti autonomní mobility v ČR, a při maximálně možném respektování aktuální systematiky dotčených právních předpisů a při respektování objektivních mantinelů stanovených relevantními mezinárodními smlouvami, kterými je ČR vázána, předpisy EU či případnými dalšími mezinárodními závazky ČR. V rámci jednotlivých právních institutů a aspektů je třeba klást důraz na zkoumání práv a povinností jednotlivých dotčených subjektů jak soukromého, tak veřejného práva, a na jejich změnu při zavádění automatizovaných vozidel v jednotlivých stupních automatizace do provozu.

Scientific branches

  • R&D category

    AP - Applied research

  • OECD FORD - main branch

    50501 - Law

  • OECD FORD - secondary branch

    20101 - Civil engineering

  • OECD FORD - another secondary branch

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AG - Legal sciences<br>JN - Civil engineering

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    Succeed.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Oct 1, 2021

  • Realization period - end

    Jun 30, 2022

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Sep 22, 2022

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP23-TA0-TI-U

  • Data delivery date

    Jul 13, 2023

Finance

  • Total approved costs

    1,801 thou. CZK

  • Public financial support

    1,801 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK