All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Analysis of the causes of the higher proportion of Romani pupils educated according to the framework curriculum for basic education in classes established pursuant to Section 16(9) of the Education Act and proposal of a set of measures for education a...

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

  • Call for proposals

  • Main participants

    PAQ - Prokop Analysis and Quantitative Research, s.r.o.

  • Contest type

    VZ - Public procurement

  • Contract ID

    2021914MT01

Alternative language

  • Project name in Czech

    Analýza příčin vyššího podílu romských žáků vzdělávajících se dle RVP ZV UV ve třídách zřízených podle § 16 odst. 9, Školského zákona a návrh souboru opatření pro oblast vzdělávání a další relevantní oblasti

  • Annotation in Czech

    Hlavním cílem výzkumného projektu je zjistit příčiny vzdělávání romských žáků vzdělávaných dle RVP ZV UV a navrhnout soubor doporučení pro oblast vzdělávání i další sektory s cílem snížení počtu romských žáků ve školách a třídách zřizovaných dle §16 odst. 9 školského zákona. Možnou výzkumnou hypotézou pro ověření může být předpoklad, že tam, kde existuje segregovaná "běžná" škola, nebude tak silná tendence k zařazování romských žáků do paragrafových škol, protože se místní systém "spokojí" s jejich odsunutím do "běžné" segregované školy. Druhou výzkumnou hypotézou je: „Panuje nejednotná praxe v rámci aktivit ŠPZ v rámci jednotlivých zařízení a mezi regiony.“

Scientific branches

  • R&D category

    AP - Applied research

  • OECD FORD - main branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - secondary branch

    50601 - Political science

  • OECD FORD - another secondary branch

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AD - Political sciences<br>AM - Pedagogy and education

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    Succeed.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Dec 1, 2021

  • Realization period - end

    Nov 30, 2022

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Oct 31, 2022

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP23-TA0-TI-U

  • Data delivery date

    Jul 13, 2023

Finance

  • Total approved costs

    2,245 thou. CZK

  • Public financial support

    2,245 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK