Development of digital competences of teachers of social sciences at secondary vocational schools
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
Programme for funding of applied research in social sciences and humanities, experimental development, and innovation ETA
Call for proposals
ETA 1 (STA02018TL010)
Main participants
České vysoké učení technické v Praze / Masarykův ústav vyšších studií
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
TL01000192 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternative language
Project name in Czech
Rozvoj digitálních kompetencí učitelů společenskovědních předmětů na středních odborných školách
Annotation in Czech
Cílem projektu je přispět k řešení aktuálního problému nedostatečně rozvinutých digitálních kompetencí učitelů společenskovědních předmětů ve středním odborném vzdělávání. Východiskem je předpoklad, že nebudou-li tito učitelé digitálně zdatní, nebudou schopni rozvíjet digitální kompetence žáků, což negativně ovlivní jejich uplatnitelnost na trhu práce v podmínkách přechodu k průmyslu 4.0, připravenost k dalšímu profesnímu vzdělávání a schopnost participovat na vzdělávání celoživotním. U účastníků projektu dojde ke zvýšení digitálních kompetencí tak, aby byli schopni zvládat nároky digitální edukace. Dále bude ve spolupráci s NÚV jako aplikačním garantem č. 1 dosaženo transformace výsledků projektu tak, aby je bylo možno aplikovat do systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.
Scientific branches
R&D category
VV - Exeperimental development
OECD FORD - main branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - secondary branch
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
OECD FORD - another secondary branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
AF - Documentation, librarianship, work with information<br>AM - Pedagogy and education<br>AN - Psychology<br>BC - Theory and management systems<br>BD - Information theory<br>IN - Informatics
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The opponent committee agreed that the project succeeded according to the assignment. In addition to the mandatory outputs, the beneficiaries provided a number of other publications, which demonstrated a high motivation and commitment in solving the project. At the same time, however, none of the outputs in terms of quality or. impact does not significantly exceed the level of outputs announced in the project application. The beneficiaries clearly met the required outputs.
Solution timeline
Realization period - beginning
Feb 1, 2018
Realization period - end
Feb 28, 2021
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 28, 2021
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP22-TA0-TL-U
Data delivery date
Jun 30, 2022
Finance
Total approved costs
3,416 thou. CZK
Public financial support
2,733 thou. CZK
Other public sources
683 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK