All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Development of digital competences of teachers of social sciences at secondary vocational schools

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

    Programme for funding of applied research in social sciences and humanities, experimental development, and innovation ETA

  • Call for proposals

    ETA 1 (STA02018TL010)

  • Main participants

    České vysoké učení technické v Praze / Masarykův ústav vyšších studií

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    TL01000192 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternative language

  • Project name in Czech

    Rozvoj digitálních kompetencí učitelů společenskovědních předmětů na středních odborných školách

  • Annotation in Czech

    Cílem projektu je přispět k řešení aktuálního problému nedostatečně rozvinutých digitálních kompetencí učitelů společenskovědních předmětů ve středním odborném vzdělávání. Východiskem je předpoklad, že nebudou-li tito učitelé digitálně zdatní, nebudou schopni rozvíjet digitální kompetence žáků, což negativně ovlivní jejich uplatnitelnost na trhu práce v podmínkách přechodu k průmyslu 4.0, připravenost k dalšímu profesnímu vzdělávání a schopnost participovat na vzdělávání celoživotním. U účastníků projektu dojde ke zvýšení digitálních kompetencí tak, aby byli schopni zvládat nároky digitální edukace. Dále bude ve spolupráci s NÚV jako aplikačním garantem č. 1 dosaženo transformace výsledků projektu tak, aby je bylo možno aplikovat do systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.

Scientific branches

  • R&D category

    VV - Exeperimental development

  • OECD FORD - main branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - secondary branch

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

  • OECD FORD - another secondary branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AF - Documentation, librarianship, work with information<br>AM - Pedagogy and education<br>AN - Psychology<br>BC - Theory and management systems<br>BD - Information theory<br>IN - Informatics

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The opponent committee agreed that the project succeeded according to the assignment. In addition to the mandatory outputs, the beneficiaries provided a number of other publications, which demonstrated a high motivation and commitment in solving the project. At the same time, however, none of the outputs in terms of quality or. impact does not significantly exceed the level of outputs announced in the project application. The beneficiaries clearly met the required outputs.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Feb 1, 2018

  • Realization period - end

    Feb 28, 2021

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Feb 28, 2021

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP22-TA0-TL-U

  • Data delivery date

    Jun 30, 2022

Finance

  • Total approved costs

    3,416 thou. CZK

  • Public financial support

    2,733 thou. CZK

  • Other public sources

    683 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK