All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Development of an online platform supporting pre-service and in-service geography teachers’ professional development: A diagnostic tool for identifying conceptions of geography teaching

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

    Programme for funding of applied research in social sciences and humanities, experimental development, and innovation ETA

  • Call for proposals

    ÉTA 5 (STA02020TL050)

  • Main participants

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    TL05000033 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternative language

  • Project name in Czech

    Vývoj on-line platformy pro podporu profesního růstu studentů učitelství a učitelů geografie: diagnostický nástroj pro identifikaci pojetí výuky

  • Annotation in Czech

    Cílem projektu je vyvinout diagnostický nástroj na bázi responzivní webové platformy, jenž umožní studentům učitelství a učitelům geografie svépomocí identifikovat vlastní pojetí výuky geografie a následně jim nabídne zpětnou vazbu a oborovědidaktická doporučení pro zkvalitnění výuky. Diagnostický nástroj využívá typologii validovanou na souboru českých učitelů. Diagnostický nástroj reaguje na neuspokojivou kvalitu geografického vzdělávání v Česku a nízkou image geografie u žáků ZŠ a SŠ (ČŠI, 2019). Výstupy projektu budou (a) responzivní webová platforma obsahující diagnostický nástroj a související oborovědidaktická doporučení; (b) souhrnná výzkumná zpráva popisující proces vývoje nástroje (c) série workshopů pro studenty učitelství a učitele geografie.

Scientific branches

  • R&D category

    VV - Exeperimental development

  • OECD FORD - main branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - secondary branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

  • OECD FORD - another secondary branch

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AM - Pedagogy and education<br>AN - Psychology

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The project fulfilled the declared goals in full and according to the set deadlines. The outputs are an innovative and new insight into the teaching of geography. The benefit is perceived by both teachers and pupils. Binding results are fully usable in practice. The experienced implementation team ensured the achievement of the goals in the required quality. On top of that, there was a presentation of outputs abroad.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    May 1, 2021

  • Realization period - end

    Jun 30, 2023

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Feb 28, 2023

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP24-TA0-TL-U

  • Data delivery date

    Jun 28, 2024

Finance

  • Total approved costs

    2,802 thou. CZK

  • Public financial support

    2,241 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    560 thou. CZK