Development of an online platform supporting pre-service and in-service geography teachers’ professional development: A diagnostic tool for identifying conceptions of geography teaching
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
Programme for funding of applied research in social sciences and humanities, experimental development, and innovation ETA
Call for proposals
ÉTA 5 (STA02020TL050)
Main participants
Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
TL05000033 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternative language
Project name in Czech
Vývoj on-line platformy pro podporu profesního růstu studentů učitelství a učitelů geografie: diagnostický nástroj pro identifikaci pojetí výuky
Annotation in Czech
Cílem projektu je vyvinout diagnostický nástroj na bázi responzivní webové platformy, jenž umožní studentům učitelství a učitelům geografie svépomocí identifikovat vlastní pojetí výuky geografie a následně jim nabídne zpětnou vazbu a oborovědidaktická doporučení pro zkvalitnění výuky. Diagnostický nástroj využívá typologii validovanou na souboru českých učitelů. Diagnostický nástroj reaguje na neuspokojivou kvalitu geografického vzdělávání v Česku a nízkou image geografie u žáků ZŠ a SŠ (ČŠI, 2019). Výstupy projektu budou (a) responzivní webová platforma obsahující diagnostický nástroj a související oborovědidaktická doporučení; (b) souhrnná výzkumná zpráva popisující proces vývoje nástroje (c) série workshopů pro studenty učitelství a učitele geografie.
Scientific branches
R&D category
VV - Exeperimental development
OECD FORD - main branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - secondary branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
OECD FORD - another secondary branch
50902 - Social sciences, interdisciplinary
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
AM - Pedagogy and education<br>AN - Psychology
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The project fulfilled the declared goals in full and according to the set deadlines. The outputs are an innovative and new insight into the teaching of geography. The benefit is perceived by both teachers and pupils. Binding results are fully usable in practice. The experienced implementation team ensured the achievement of the goals in the required quality. On top of that, there was a presentation of outputs abroad.
Solution timeline
Realization period - beginning
May 1, 2021
Realization period - end
Jun 30, 2023
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 28, 2023
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP24-TA0-TL-U
Data delivery date
Jun 28, 2024
Finance
Total approved costs
2,802 thou. CZK
Public financial support
2,241 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
560 thou. CZK