All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Market analysis and proposal of appropriate marketing strategies for increasing of competitiveness of the company Nelan spol. s r.o.

Public support

  • Provider

    Karlovarský kraj

  • Programme

    Programme of competitiveness development of Karlovy Vary Region - Innovation voucher

  • Call for proposals

    Inovační vouchery KVK 1 (SKKV201200001)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    264/2012

Alternative language

  • Project name in Czech

    Analýza trhu a návrh odpovídající marketingové strategie pro rozvoj konkurenceschopnosti firmy Nelan spol. s r.o.

  • Annotation in Czech

    Cílem projektu je analýza trhu a návrh vhodných marketingových strategií na základě průzkumu jednotlivých prvků vnějšího prostředí a navazujícího dotazníkového šetření mezi stávajícími i potenciálními zákazníky firmy. Hlavní přínos pro firmu je poznání současných i potenciálních zákazníků a jejich nákupních preferencí. Získané znalosti firmě pomohou k lepší orientaci na zákazníky, vylepšení marketingové komunikace a případně pomůže objevit nové trhy. V konečném důsledku by pak získané znalosti měly přispět ke zvýšení (či alespoň k jejich zachování) tržeb firmy, které následně resultuje v případné zvýšení (či alespoň udržení) počtu zaměstnanců a v investice do rozvoje výrobních technologií.

Scientific branches

  • R&D category

    IN - Innovation

  • CEP classification - main branch

    AH - Economics

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The acquired knowledge helped the company to better focus on customers, improve marketing communication and can eventually help develop new markets. Ultimately, the acquired knowledge should contribute to increase (or at least maintaining) sales company,which will have an impact on any increase the number of employees and investment in the development of manufacturing technologies.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    May 1, 2012

  • Realization period - end

    Sep 30, 2012

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Jun 11, 2012

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP13-KKV-UE-U/01:1

  • Data delivery date

    May 17, 2013

Finance

  • Total approved costs

    150 thou. CZK

  • Public financial support

    150 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK