Market analysis and proposal of appropriate marketing strategies for increasing of competitiveness of the company Nelan spol. s r.o.
Public support
Provider
Karlovarský kraj
Programme
Programme of competitiveness development of Karlovy Vary Region - Innovation voucher
Call for proposals
Inovační vouchery KVK 1 (SKKV201200001)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
264/2012
Alternative language
Project name in Czech
Analýza trhu a návrh odpovídající marketingové strategie pro rozvoj konkurenceschopnosti firmy Nelan spol. s r.o.
Annotation in Czech
Cílem projektu je analýza trhu a návrh vhodných marketingových strategií na základě průzkumu jednotlivých prvků vnějšího prostředí a navazujícího dotazníkového šetření mezi stávajícími i potenciálními zákazníky firmy. Hlavní přínos pro firmu je poznání současných i potenciálních zákazníků a jejich nákupních preferencí. Získané znalosti firmě pomohou k lepší orientaci na zákazníky, vylepšení marketingové komunikace a případně pomůže objevit nové trhy. V konečném důsledku by pak získané znalosti měly přispět ke zvýšení (či alespoň k jejich zachování) tržeb firmy, které následně resultuje v případné zvýšení (či alespoň udržení) počtu zaměstnanců a v investice do rozvoje výrobních technologií.
Scientific branches
R&D category
IN - Innovation
CEP classification - main branch
AH - Economics
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The acquired knowledge helped the company to better focus on customers, improve marketing communication and can eventually help develop new markets. Ultimately, the acquired knowledge should contribute to increase (or at least maintaining) sales company,which will have an impact on any increase the number of employees and investment in the development of manufacturing technologies.
Solution timeline
Realization period - beginning
May 1, 2012
Realization period - end
Sep 30, 2012
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Jun 11, 2012
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP13-KKV-UE-U/01:1
Data delivery date
May 17, 2013
Finance
Total approved costs
150 thou. CZK
Public financial support
150 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK