All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Methodology of Relationship Management and its position in Strategic Marketing and CRM. Advantages and utilization in practise

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 8 (SGA02005GA-ST)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    402/05/0140

Alternative language

  • Project name in Czech

    Metodologie marketingu vztahů a její postavení v rámci strategického marketingu a řízení vztahů se zákazníkem (CRM). Praktické využití

  • Annotation in Czech

    Navrhovaný projekt je zaměřen na ověření konzistentního místa marketingu vztahů v metodologii a metodice strategického marketingu. Součástí úkolů řešených v rámci tohoto grantu bude problematika řízení vztahů se zákazníkem (CRM), výzkum kvality těchto vztahů, analýza a komparace vzájemných souvislostí jednotlivých trhů (spotřebitelský,dodavatelský, trh zaměstnanců, potenciálních zaměstnanců, ovlivňovatelů a referenční trh). Nezbytnou součástí marketingu vztahů je sociálně odpovědné chování firem, kteréposiluje vzájemné vazby mezi podniky a občanskou společností. Další šetření jsou proto věnována spotřebitelským preferencím ve vztahu právě k této sociální spoluzodpovědnosti firem a průzkumu stavu zapojení firem do CSR. Vzhledem k postupující globalizaci trhu nelze opomenout význam informačních technologií při aplikaci CRM. Nové technologie přinášejí nové možnosti interakce se zákazníky. Předpokládaný výsledek výzkumu bude jak v teoretické rovině (implementace metodologie marketingu vztahů i

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AH - Economics

  • CEP - secondary branch

    AH - Economics

  • CEP - another secondary branch

    AO - Sociology, demography

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance<br>50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The main goal of our research project was checking a consistent place of marketing relations in the strategic marketing methodology and philosophy. The centre of research was especially managing relationships with customers, that is a part of relation ma

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2005

  • Realization period - end

    Dec 31, 2007

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    May 2, 2007

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP08-GA0-GA-U/04:3

  • Data delivery date

    Dec 16, 2008

Finance

  • Total approved costs

    1,080 thou. CZK

  • Public financial support

    1,080 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK