All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Modelling of material properties by means of FEA for fracture characteristic calculation

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F01%3A00011815" target="_blank" >RIV/00010669:_____/01:00011815 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Modelování fyzikálních vlastností materiálu pomocí MKP pro výpočty charakteristik lomové mechaniky

  • Original language description

    Moderní výpočtové metody se stávají neoddělitelnou součástí pro návrh leteckých konstrukcí na celém světě. Předložená metodika zahrnuje velmi důležitou oblast únavového poškozování leteckých konstrukcí navržených a provozovaných podle filozofie damane tolerance. Pozornost je soustředěna zejména na změnu stavu napjatosti na čele trhliny s vlivem tloušťky a geometrie tělesa. Vliv stavu napjatosti byl vyšetřován na základě výsledků měření provedených na oddělení Výzkum pevnosti VZLÚ. Dále byl pozornost zaměřena na geometrii lomové plochy a výskyt tzv. smykových okrajů. Stav napjatosti byl počítán pomocí MKP programem MSC/NASTRAN. Předložená metodika je založena na korekci tvaru čela trhliny zjištěného z elastického řešení pomocí hodnoty J-integrálu a porovnání s rozsahem plastické zóny zjištěné z elastoplastického řešení. Důvodem pro aplikaci výše uvedené metodiky na součástech z Al-slitin vyplývá z požadavků leteckého průmyslu.

  • Czech name

    Modelování fyzikálních vlastností materiálu pomocí MKP pro výpočty charakteristik lomové mechaniky

  • Czech description

    Moderní výpočtové metody se stávají neoddělitelnou součástí pro návrh leteckých konstrukcí na celém světě. Předložená metodika zahrnuje velmi důležitou oblast únavového poškozování leteckých konstrukcí navržených a provozovaných podle filozofie damane tolerance. Pozornost je soustředěna zejména na změnu stavu napjatosti na čele trhliny s vlivem tloušťky a geometrie tělesa. Vliv stavu napjatosti byl vyšetřován na základě výsledků měření provedených na oddělení Výzkum pevnosti VZLÚ. Dále byl pozornost zaměřena na geometrii lomové plochy a výskyt tzv. smykových okrajů. Stav napjatosti byl počítán pomocí MKP programem MSC/NASTRAN. Předložená metodika je založena na korekci tvaru čela trhliny zjištěného z elastického řešení pomocí hodnoty J-integrálu a porovnání s rozsahem plastické zóny zjištěné z elastoplastického řešení. Důvodem pro aplikaci výše uvedené metodiky na součástech z Al-slitin vyplývá z požadavků leteckého průmyslu.

Classification

  • Type

    X - Unclassified

  • CEP classification

    JL - Fatigue and fracture mechanics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/FB-C2%2F85" target="_blank" >FB-C2/85: Advancement of the centre of aeronautical research and testing.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2001

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.