Modelling of material properties by means of FEA for fracture characteristic calculation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F01%3A00011815" target="_blank" >RIV/00010669:_____/01:00011815 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Modelování fyzikálních vlastností materiálu pomocí MKP pro výpočty charakteristik lomové mechaniky
Original language description
Moderní výpočtové metody se stávají neoddělitelnou součástí pro návrh leteckých konstrukcí na celém světě. Předložená metodika zahrnuje velmi důležitou oblast únavového poškozování leteckých konstrukcí navržených a provozovaných podle filozofie damane tolerance. Pozornost je soustředěna zejména na změnu stavu napjatosti na čele trhliny s vlivem tloušťky a geometrie tělesa. Vliv stavu napjatosti byl vyšetřován na základě výsledků měření provedených na oddělení Výzkum pevnosti VZLÚ. Dále byl pozornost zaměřena na geometrii lomové plochy a výskyt tzv. smykových okrajů. Stav napjatosti byl počítán pomocí MKP programem MSC/NASTRAN. Předložená metodika je založena na korekci tvaru čela trhliny zjištěného z elastického řešení pomocí hodnoty J-integrálu a porovnání s rozsahem plastické zóny zjištěné z elastoplastického řešení. Důvodem pro aplikaci výše uvedené metodiky na součástech z Al-slitin vyplývá z požadavků leteckého průmyslu.
Czech name
Modelování fyzikálních vlastností materiálu pomocí MKP pro výpočty charakteristik lomové mechaniky
Czech description
Moderní výpočtové metody se stávají neoddělitelnou součástí pro návrh leteckých konstrukcí na celém světě. Předložená metodika zahrnuje velmi důležitou oblast únavového poškozování leteckých konstrukcí navržených a provozovaných podle filozofie damane tolerance. Pozornost je soustředěna zejména na změnu stavu napjatosti na čele trhliny s vlivem tloušťky a geometrie tělesa. Vliv stavu napjatosti byl vyšetřován na základě výsledků měření provedených na oddělení Výzkum pevnosti VZLÚ. Dále byl pozornost zaměřena na geometrii lomové plochy a výskyt tzv. smykových okrajů. Stav napjatosti byl počítán pomocí MKP programem MSC/NASTRAN. Předložená metodika je založena na korekci tvaru čela trhliny zjištěného z elastického řešení pomocí hodnoty J-integrálu a porovnání s rozsahem plastické zóny zjištěné z elastoplastického řešení. Důvodem pro aplikaci výše uvedené metodiky na součástech z Al-slitin vyplývá z požadavků leteckého průmyslu.
Classification
Type
X - Unclassified
CEP classification
JL - Fatigue and fracture mechanics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FB-C2%2F85" target="_blank" >FB-C2/85: Advancement of the centre of aeronautical research and testing.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2001
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.