Methodology of the accelerated corrosion evaluation of electromechanical actuators
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F13%3A%230001544" target="_blank" >RIV/00010669:_____/13:#0001544 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/certifikovana-metodika-n-met/" target="_blank" >http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/certifikovana-metodika-n-met/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
METODIKA ZRYCHLENÉHO KOROZNÍHO HODNOCENÍ ELEKTROMECHANICKÝCH AKTUÁTORŮ
Original language description
Metodika popisuje zrychlené korozního hodnocení pomocí matematického modelování galvanické koroze. Tato metodika je použitelná pro hodnocení elektromechanických aktuátorů malých a středních civilních letadel. Pro simulaci korozního napadení v provozníchpodmínkách je používán korozní software BEASY Corrosion Manager. Jsou popsána potřebná vstupní data, postup vytvoření modelu řešené konstrukce, provedení simulace a vyhodnocení výsledků. Aplikace metodiky je ilustrována na jednom z typických představitelů elektromechanického aktuátoru.
Czech name
METODIKA ZRYCHLENÉHO KOROZNÍHO HODNOCENÍ ELEKTROMECHANICKÝCH AKTUÁTORŮ
Czech description
Metodika popisuje zrychlené korozního hodnocení pomocí matematického modelování galvanické koroze. Tato metodika je použitelná pro hodnocení elektromechanických aktuátorů malých a středních civilních letadel. Pro simulaci korozního napadení v provozníchpodmínkách je používán korozní software BEASY Corrosion Manager. Jsou popsána potřebná vstupní data, postup vytvoření modelu řešené konstrukce, provedení simulace a vyhodnocení výsledků. Aplikace metodiky je ilustrována na jednom z typických představitelů elektromechanického aktuátoru.
Classification
Type
N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body
CEP classification
JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA02031437" target="_blank" >TA02031437: Development of a new generation of drives - electromechanical actuators for small and medium-sized aircraft (noema).</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
R-5805
Regulation ID
00499-14-401
Technical parameters
Tato metodika je použitelná pro hodnocení elektromechanických aktuátorů malých a středních civilních letadel. Metodika je zaměřena na nový typ zrychleného korozního hodnocení, které využívá matematické modelování galvanické koroze, konkrétně pak koroznísoftware BEASY Corrosion Manager. Jako vstupní data zde figurují zejména geometrické parametry výrobku ve formě 3D modelu, specifikace typů materiálů tloušťky vrstvy elektrolytu, apod. Významnou a stěžejní částí vstupních dat tvoří potenciálové křivky jednotlivých materiálů (povrchových ochran) pro příslušné typy elektrolytů. Řešení probíhá po zasíťování modelu výpočty v jednotlivých uzlech řešené sítě. Výsledkem analýzy jsou např. mapy rozložení korozních potenciálů či přímo predikce korozních úbytků atedy i analýza korozních rizik konstrukce. Metodika hodnocení je v dokumentu ilustrována na jednom z typických představitelů elektromechanického aktuátoru.
Economical parameters
Snížení časové náročnosti na hodnocení o cca 35 až 60%. Snížení chybovosti výsledného hodnocení o cca 40-50%.. Využívá Výzkumný a zkušební letecký ústav, a.s. a Jihlavan, a.s.
Certification body designation
Úřad pro civilní letectví, Letiště Ruzyně, 160 08 Praha 6
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů