All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Methodology of the accelerated corrosion evaluation of electromechanical actuators

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F13%3A%230001544" target="_blank" >RIV/00010669:_____/13:#0001544 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/certifikovana-metodika-n-met/" target="_blank" >http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/certifikovana-metodika-n-met/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    METODIKA ZRYCHLENÉHO KOROZNÍHO HODNOCENÍ ELEKTROMECHANICKÝCH AKTUÁTORŮ

  • Original language description

    Metodika popisuje zrychlené korozního hodnocení pomocí matematického modelování galvanické koroze. Tato metodika je použitelná pro hodnocení elektromechanických aktuátorů malých a středních civilních letadel. Pro simulaci korozního napadení v provozníchpodmínkách je používán korozní software BEASY Corrosion Manager. Jsou popsána potřebná vstupní data, postup vytvoření modelu řešené konstrukce, provedení simulace a vyhodnocení výsledků. Aplikace metodiky je ilustrována na jednom z typických představitelů elektromechanického aktuátoru.

  • Czech name

    METODIKA ZRYCHLENÉHO KOROZNÍHO HODNOCENÍ ELEKTROMECHANICKÝCH AKTUÁTORŮ

  • Czech description

    Metodika popisuje zrychlené korozního hodnocení pomocí matematického modelování galvanické koroze. Tato metodika je použitelná pro hodnocení elektromechanických aktuátorů malých a středních civilních letadel. Pro simulaci korozního napadení v provozníchpodmínkách je používán korozní software BEASY Corrosion Manager. Jsou popsána potřebná vstupní data, postup vytvoření modelu řešené konstrukce, provedení simulace a vyhodnocení výsledků. Aplikace metodiky je ilustrována na jednom z typických představitelů elektromechanického aktuátoru.

Classification

  • Type

    N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body

  • CEP classification

    JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TA02031437" target="_blank" >TA02031437: Development of a new generation of drives - electromechanical actuators for small and medium-sized aircraft (noema).</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    R-5805

  • Regulation ID

    00499-14-401

  • Technical parameters

    Tato metodika je použitelná pro hodnocení elektromechanických aktuátorů malých a středních civilních letadel. Metodika je zaměřena na nový typ zrychleného korozního hodnocení, které využívá matematické modelování galvanické koroze, konkrétně pak koroznísoftware BEASY Corrosion Manager. Jako vstupní data zde figurují zejména geometrické parametry výrobku ve formě 3D modelu, specifikace typů materiálů tloušťky vrstvy elektrolytu, apod. Významnou a stěžejní částí vstupních dat tvoří potenciálové křivky jednotlivých materiálů (povrchových ochran) pro příslušné typy elektrolytů. Řešení probíhá po zasíťování modelu výpočty v jednotlivých uzlech řešené sítě. Výsledkem analýzy jsou např. mapy rozložení korozních potenciálů či přímo predikce korozních úbytků atedy i analýza korozních rizik konstrukce. Metodika hodnocení je v dokumentu ilustrována na jednom z typických představitelů elektromechanického aktuátoru.

  • Economical parameters

    Snížení časové náročnosti na hodnocení o cca 35 až 60%. Snížení chybovosti výsledného hodnocení o cca 40-50%.. Využívá Výzkumný a zkušební letecký ústav, a.s. a Jihlavan, a.s.

  • Certification body designation

    Úřad pro civilní letectví, Letiště Ruzyně, 160 08 Praha 6

  • Date of certification

  • Method of use

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů