All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

"I'm happy that after such a long rest I can work on what I want and not what others want." About the genesis of Dvořák's Armida

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023272%3A_____%2F15%3A%230002846" target="_blank" >RIV/00023272:_____/15:#0002846 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    "Jsem šťasten, že po tak dlouhém odpočinku opět mohu pracovati na tom, co já chci a ne, co chtějí jiní." Ke genezi Dvořákovy Armidy

  • Original language description

    Od dokončení Rusalky 27. listopadu 1900 uplynul bezmála rok a tři měsíce, než se Dvořák začal během února a března 1902 blíže seznamovat s libretem ke své nové opeře Armida. O volném libretu, které mu bylo nabídnuto už v roce 1888, se dověděl od samotného autora Jaroslava Vrchlického během jejich společného setkání v Národním divadle při představení Vrchlického hry Soud lásky. Dvořák začal libreto soustavně a pečlivě pročítat a záhy si naskicoval první motivy. Ve stejné době se také intenzivně scházel s Vrchlickým, po kterém požadoval změny v libretu, ne ve všem mu však Vrchlický vyhověl. Od začátku března vypracovával skladatel souvislé skici ke všem čtyřem jednáním ve formě particella. Poté vypracoval první a druhé jednání do partitury, třetí a čtvrté pak v přímé časové návaznosti na partituru, která byla bez předehry dokončena a odevzdána Národnímu divadlu k opsání (předehru komponoval Dvořák až poté od 17. do 23. srpna 1903). Během kompozičních přestávek pracoval pravděpodobně na klavírním výtahu opery, který zaznamenával do nejspodnějších řádků partitury. Rukopis Dvořákovy partitury byl opisován čtyřmi opisovači zároveň. Bohužel se ale již při prvních zkouškách nalezlo v opisu mnoho chyb, jejichž odstraňování znepříjemňovalo průběh už tak dost problematických zkoušek, které probíhaly za Dvořákovy přítomnosti.

  • Czech name

    "Jsem šťasten, že po tak dlouhém odpočinku opět mohu pracovati na tom, co já chci a ne, co chtějí jiní." Ke genezi Dvořákovy Armidy

  • Czech description

    Od dokončení Rusalky 27. listopadu 1900 uplynul bezmála rok a tři měsíce, než se Dvořák začal během února a března 1902 blíže seznamovat s libretem ke své nové opeře Armida. O volném libretu, které mu bylo nabídnuto už v roce 1888, se dověděl od samotného autora Jaroslava Vrchlického během jejich společného setkání v Národním divadle při představení Vrchlického hry Soud lásky. Dvořák začal libreto soustavně a pečlivě pročítat a záhy si naskicoval první motivy. Ve stejné době se také intenzivně scházel s Vrchlickým, po kterém požadoval změny v libretu, ne ve všem mu však Vrchlický vyhověl. Od začátku března vypracovával skladatel souvislé skici ke všem čtyřem jednáním ve formě particella. Poté vypracoval první a druhé jednání do partitury, třetí a čtvrté pak v přímé časové návaznosti na partituru, která byla bez předehry dokončena a odevzdána Národnímu divadlu k opsání (předehru komponoval Dvořák až poté od 17. do 23. srpna 1903). Během kompozičních přestávek pracoval pravděpodobně na klavírním výtahu opery, který zaznamenával do nejspodnějších řádků partitury. Rukopis Dvořákovy partitury byl opisován čtyřmi opisovači zároveň. Bohužel se ale již při prvních zkouškách nalezlo v opisu mnoho chyb, jejichž odstraňování znepříjemňovalo průběh už tak dost problematických zkoušek, které probíhaly za Dvořákovy přítomnosti.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AL - Art, architecture, cultural heritage

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Opus musicum

  • ISSN

    0862-8505

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    47

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    22

  • Pages from-to

    36-57

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database