All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Tatra cars among the aristocratic clientele. Business activities of the Ringhoffer family in the automotive industry and the use of connection to the aristocratic society

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F19%3AN0000005" target="_blank" >RIV/00023299:_____/19:N0000005 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Automobily Tatra mezi šlechtickými zákazníky. Podnikatelské aktivity rodiny Ringhofferů v automobilovém průmyslu a využití vazeb na šlechtické prostředí

  • Original language description

    Podnikání rodiny Ringhofferů ve strojírenství bývá v Čechách spojováno zejména s výrobou nákladních a osobních vagonů, tramvají, strojních komponentů pro pivovarnický průmysl. Spojení rodiny s automobilovým podnikáním bývá zpravidla datováno fúzí s kopřivnickou vagonkou z poloviny 20. let 20. Století, které trvalo po dvě další desetiletí do roku 1945. Mohlo by se zdát, že jde o poměrně krátkou epizodu a to zejména vzhledem k předchozí dlouholeté strojírenské tradici firmy Ringhoffer. K podnikatelským záměrům v oblasti automobilového průmyslu musíme ale připočítat i pokus o účast na automobilové výrobě ve spojení s První českomoravskou továrnou na stroje z roku 1907. Ringhofferové ze společného podniku nakonec vystoupili, ale i tak stáli u počátků automobilismu u nás. Za prvního majitele vozu v hlavním městě je považován Franz IV. Ringhoffer, který se se svým samohybem neznámé značky objevil v Praze v roce 1897. Ringhofferovo prvenství ve vlastnictví automobilu v Praze potvrzuje i přidělená značka N-1 v prvním pražském seznamu automobilů z roku 1911. První setkání s automobilem z Kopřivnice byl nákup vozu NW A – Vierer z roku 1900. Další příslušník rodiny baron Friedrich von Ringhoffer posuzoval pro zemské místodržitelství v Praze začátkem 20. století způsobilost vozů pro provoz po českých silnicích. Od ledna 1923 se otevřela další kapitola spojení Ringhofferů s automobilovým průmyslem. Ringhofferové akciově vstoupili do kopřivnické vagonky a vlastnicky ji ovládli. Svých bohatých kontaktů ve šlechtických kruzích Ringhofferové využili pro prodej svých vozů. Osobně se zákazníky z řad šlechty korespondovali, zjišťovali jejich požadavky, zkušenosti s vozy značka Tatra, nabízeli zvýhodněné ceny a vozy i sami těmto váženým zákazníkům předváděli. Mezi šlechtickými rody v českých zemích byla značka Tatra velmi rozšířenou. Ringhofferové tak prostřednictvím zákazníků z vyšších vrstev získali skvělou reklamu pro své vozy.

  • Czech name

    Automobily Tatra mezi šlechtickými zákazníky. Podnikatelské aktivity rodiny Ringhofferů v automobilovém průmyslu a využití vazeb na šlechtické prostředí

  • Czech description

    Podnikání rodiny Ringhofferů ve strojírenství bývá v Čechách spojováno zejména s výrobou nákladních a osobních vagonů, tramvají, strojních komponentů pro pivovarnický průmysl. Spojení rodiny s automobilovým podnikáním bývá zpravidla datováno fúzí s kopřivnickou vagonkou z poloviny 20. let 20. Století, které trvalo po dvě další desetiletí do roku 1945. Mohlo by se zdát, že jde o poměrně krátkou epizodu a to zejména vzhledem k předchozí dlouholeté strojírenské tradici firmy Ringhoffer. K podnikatelským záměrům v oblasti automobilového průmyslu musíme ale připočítat i pokus o účast na automobilové výrobě ve spojení s První českomoravskou továrnou na stroje z roku 1907. Ringhofferové ze společného podniku nakonec vystoupili, ale i tak stáli u počátků automobilismu u nás. Za prvního majitele vozu v hlavním městě je považován Franz IV. Ringhoffer, který se se svým samohybem neznámé značky objevil v Praze v roce 1897. Ringhofferovo prvenství ve vlastnictví automobilu v Praze potvrzuje i přidělená značka N-1 v prvním pražském seznamu automobilů z roku 1911. První setkání s automobilem z Kopřivnice byl nákup vozu NW A – Vierer z roku 1900. Další příslušník rodiny baron Friedrich von Ringhoffer posuzoval pro zemské místodržitelství v Praze začátkem 20. století způsobilost vozů pro provoz po českých silnicích. Od ledna 1923 se otevřela další kapitola spojení Ringhofferů s automobilovým průmyslem. Ringhofferové akciově vstoupili do kopřivnické vagonky a vlastnicky ji ovládli. Svých bohatých kontaktů ve šlechtických kruzích Ringhofferové využili pro prodej svých vozů. Osobně se zákazníky z řad šlechty korespondovali, zjišťovali jejich požadavky, zkušenosti s vozy značka Tatra, nabízeli zvýhodněné ceny a vozy i sami těmto váženým zákazníkům předváděli. Mezi šlechtickými rody v českých zemích byla značka Tatra velmi rozšířenou. Ringhofferové tak prostřednictvím zákazníků z vyšších vrstev získali skvělou reklamu pro své vozy.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Fenomén Ringhoffer. Rodina, podnikání, politika

  • ISBN

    978-80-7037-303-3

  • Number of pages of the result

    25

  • Pages from-to

    348-372

  • Number of pages of the book

    570

  • Publisher name

    Národní technické muzeum

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter