All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Aggressive behaviour in schools from teachers´ perspective

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023752%3A_____%2F13%3A43914544" target="_blank" >RIV/00023752:_____/13:43914544 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Agresivní chování ve škole, jak je vnímají pedagogové

  • Original language description

    Úvod: Agresivní chování žáků na školách narušuje proces výuky a představuje významnou žátěž pro pedagoga. V ČR i Evropě roste zájem o studium rozsahu agrese ve školách. Cíl: Cílem práce je kvantifikovat výskyt různých forem agresivního chování na základních školách z hlediska percepce učitelů. Metody: 1003 učitelů ze 115 náhodně vybraných škol vyplnilo prostřednictvím webového rozhraní on-line dotazník zaměřený na agresivní chování žáků a jeho kontext. Výsledky: Pedagogové se nejčastěji setkávali se slovní a fyzickou agresí mezi žáky (83 %, resp. 37 % týdně nebo častěji) a vandalismem vůči majetku a vybavení školy (25 %). Hrubé slovní výpady vůči učitelům v posledním roce uvedlo 86 % dotázaných. Fyzické napadení někoho z učitelského sboru žákem uvedlo16 % dotázaných. Názory na agresivitu žáků ve škole a na způsoby omezování agresivity se lišily v závislosti na míře agresivity, jíž byl učitel vystaven. Závěr: Při vytváření podmínek pro bezpečnost ve škole je třeba brát v úvahu situaci

  • Czech name

    Agresivní chování ve škole, jak je vnímají pedagogové

  • Czech description

    Úvod: Agresivní chování žáků na školách narušuje proces výuky a představuje významnou žátěž pro pedagoga. V ČR i Evropě roste zájem o studium rozsahu agrese ve školách. Cíl: Cílem práce je kvantifikovat výskyt různých forem agresivního chování na základních školách z hlediska percepce učitelů. Metody: 1003 učitelů ze 115 náhodně vybraných škol vyplnilo prostřednictvím webového rozhraní on-line dotazník zaměřený na agresivní chování žáků a jeho kontext. Výsledky: Pedagogové se nejčastěji setkávali se slovní a fyzickou agresí mezi žáky (83 %, resp. 37 % týdně nebo častěji) a vandalismem vůči majetku a vybavení školy (25 %). Hrubé slovní výpady vůči učitelům v posledním roce uvedlo 86 % dotázaných. Fyzické napadení někoho z učitelského sboru žákem uvedlo16 % dotázaných. Názory na agresivitu žáků ve škole a na způsoby omezování agresivity se lišily v závislosti na míře agresivity, jíž byl učitel vystaven. Závěr: Při vytváření podmínek pro bezpečnost ve škole je třeba brát v úvahu situaci

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Psychologie pro praxi

  • ISSN

    1803-8670

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    3-4

  • Issue of the periodical within the volume

    48

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    79-88

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database