Aggressive behaviour in schools from teachers´ perspective
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023752%3A_____%2F13%3A43914544" target="_blank" >RIV/00023752:_____/13:43914544 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Agresivní chování ve škole, jak je vnímají pedagogové
Original language description
Úvod: Agresivní chování žáků na školách narušuje proces výuky a představuje významnou žátěž pro pedagoga. V ČR i Evropě roste zájem o studium rozsahu agrese ve školách. Cíl: Cílem práce je kvantifikovat výskyt různých forem agresivního chování na základních školách z hlediska percepce učitelů. Metody: 1003 učitelů ze 115 náhodně vybraných škol vyplnilo prostřednictvím webového rozhraní on-line dotazník zaměřený na agresivní chování žáků a jeho kontext. Výsledky: Pedagogové se nejčastěji setkávali se slovní a fyzickou agresí mezi žáky (83 %, resp. 37 % týdně nebo častěji) a vandalismem vůči majetku a vybavení školy (25 %). Hrubé slovní výpady vůči učitelům v posledním roce uvedlo 86 % dotázaných. Fyzické napadení někoho z učitelského sboru žákem uvedlo16 % dotázaných. Názory na agresivitu žáků ve škole a na způsoby omezování agresivity se lišily v závislosti na míře agresivity, jíž byl učitel vystaven. Závěr: Při vytváření podmínek pro bezpečnost ve škole je třeba brát v úvahu situaci
Czech name
Agresivní chování ve škole, jak je vnímají pedagogové
Czech description
Úvod: Agresivní chování žáků na školách narušuje proces výuky a představuje významnou žátěž pro pedagoga. V ČR i Evropě roste zájem o studium rozsahu agrese ve školách. Cíl: Cílem práce je kvantifikovat výskyt různých forem agresivního chování na základních školách z hlediska percepce učitelů. Metody: 1003 učitelů ze 115 náhodně vybraných škol vyplnilo prostřednictvím webového rozhraní on-line dotazník zaměřený na agresivní chování žáků a jeho kontext. Výsledky: Pedagogové se nejčastěji setkávali se slovní a fyzickou agresí mezi žáky (83 %, resp. 37 % týdně nebo častěji) a vandalismem vůči majetku a vybavení školy (25 %). Hrubé slovní výpady vůči učitelům v posledním roce uvedlo 86 % dotázaných. Fyzické napadení někoho z učitelského sboru žákem uvedlo16 % dotázaných. Názory na agresivitu žáků ve škole a na způsoby omezování agresivity se lišily v závislosti na míře agresivity, jíž byl učitel vystaven. Závěr: Při vytváření podmínek pro bezpečnost ve škole je třeba brát v úvahu situaci
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Psychologie pro praxi
ISSN
1803-8670
e-ISSN
—
Volume of the periodical
3-4
Issue of the periodical within the volume
48
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
79-88
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—