Research on the Prevention of Aggression in Schools and School Facilities with a Focus on the Issue of Warning Signs
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21460%2F24%3A00379228" target="_blank" >RIV/68407700:21460/24:00379228 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/56785/criscon_2024_sbornik.pdf?sequence=1&isAllowed=y" target="_blank" >https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/56785/criscon_2024_sbornik.pdf?sequence=1&isAllowed=y</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výzkum prevence agrese ve školách a školských zařízeních se zaměřením na problematiku varovných signálů.
Original language description
Výzkum prevence agrese ve školách z roku 2023, který navazuje na předchozí studii z roku 2022 (Sladký, Brečka a kol.), byl realizován Asociací bezpečná škola z.s. ve spolupráci s Ministerstvem vnitra ČR. Tento výzkum, zahrnující 4085 pedagogů, probíhal od 24.5.2023 do 30.11.2023 a je největším na toto téma v ČR. Z dat z let 2021 a 2023 vyplývá, že fyzické útoky žáků dosahují 8 %, rodičů pod 2 %, zatímco verbální útoky jsou u obou skupin rovnoměrné (18 %). Incidenty jsou nerovnoměrně rozloženy napříč ČR a často se dějí během běžných školních aktivit. Fyzická agrese je častější u mužů, nejvíce útoků páchají žáci ve věku 11-15 let. Verbální agrese dominuje u pubescentů, zatímco fyzická u mladších dětí. Výzkum také poukazuje na problém nedostatečného rozpoznávání varovných signálů před verbální agresí, což zdůrazňuje potřebu vzdělávání v této oblasti. Zvýšení povědomí a dovedností v rozpoznávání varovných signálů je klíčové pro prevenci konfliktů ve školách.
Czech name
Výzkum prevence agrese ve školách a školských zařízeních se zaměřením na problematiku varovných signálů.
Czech description
Výzkum prevence agrese ve školách z roku 2023, který navazuje na předchozí studii z roku 2022 (Sladký, Brečka a kol.), byl realizován Asociací bezpečná škola z.s. ve spolupráci s Ministerstvem vnitra ČR. Tento výzkum, zahrnující 4085 pedagogů, probíhal od 24.5.2023 do 30.11.2023 a je největším na toto téma v ČR. Z dat z let 2021 a 2023 vyplývá, že fyzické útoky žáků dosahují 8 %, rodičů pod 2 %, zatímco verbální útoky jsou u obou skupin rovnoměrné (18 %). Incidenty jsou nerovnoměrně rozloženy napříč ČR a často se dějí během běžných školních aktivit. Fyzická agrese je častější u mužů, nejvíce útoků páchají žáci ve věku 11-15 let. Verbální agrese dominuje u pubescentů, zatímco fyzická u mladších dětí. Výzkum také poukazuje na problém nedostatečného rozpoznávání varovných signálů před verbální agresí, což zdůrazňuje potřebu vzdělávání v této oblasti. Zvýšení povědomí a dovedností v rozpoznávání varovných signálů je klíčové pro prevenci konfliktů ve školách.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvků konference CrisCon 2024
ISBN
978-80-7678-286-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
29
Pages from-to
7-35
Publisher name
Fakulta logistiky a krizového řízení
Place of publication
Zlín
Event location
Uherské Hradiště
Event date
Sep 11, 2024
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—