Warning Signals in the School Environment - The Issue of Their Recording and Evaluation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21460%2F23%3A00370132" target="_blank" >RIV/68407700:21460/23:00370132 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Varovné signály ve školském prostředí – problematika jejich zaznamenání a vyhodnocení
Original language description
Tento článek se zabývá varovnými signály ve školním prostředí, které pedagogové mohou před napadením, zejména ze strany žáků, zaznamenat. Aktuálnost tématu vychází ze stále stupňující se agrese žáků vůči pedagogům a z nedostatečné informovanosti o problematice varovných signálů před potenciálním napadením. Výzkumná část analyzuje, jak pedagogové identifikují varovné signály, které může žák před napadením projevovat. V případě napadení pedagoga žákem, jaké varovné signály zaznamenali. Výzkumná část vychází z dotazníkového šetření, které proběhlo na základních a středních školách Prahy 14. Z provedeného výzkumu vyplývá, že pedagogové si násilí na školách běžně uvědomují, a dokáží jej charakterizovat. Skoro polovina respondentů však neumí varovné signály pojmenovat a identifikovat.
Czech name
Varovné signály ve školském prostředí – problematika jejich zaznamenání a vyhodnocení
Czech description
Tento článek se zabývá varovnými signály ve školním prostředí, které pedagogové mohou před napadením, zejména ze strany žáků, zaznamenat. Aktuálnost tématu vychází ze stále stupňující se agrese žáků vůči pedagogům a z nedostatečné informovanosti o problematice varovných signálů před potenciálním napadením. Výzkumná část analyzuje, jak pedagogové identifikují varovné signály, které může žák před napadením projevovat. V případě napadení pedagoga žákem, jaké varovné signály zaznamenali. Výzkumná část vychází z dotazníkového šetření, které proběhlo na základních a středních školách Prahy 14. Z provedeného výzkumu vyplývá, že pedagogové si násilí na školách běžně uvědomují, a dokáží jej charakterizovat. Skoro polovina respondentů však neumí varovné signály pojmenovat a identifikovat.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Aspekty práce pomáhajících profesí 2023
ISBN
978-80-01-07165-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
30
Pages from-to
202-231
Publisher name
Fakulta biomedicínského inženýrství
Place of publication
Praha
Event location
Kladno
Event date
Oct 27, 2023
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—