Tractor technical solution on diesel fuel and compressed gas
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027031%3A_____%2F19%3AN0000019" target="_blank" >RIV/00027031:_____/19:N0000019 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.vuzt.cz/svt/vuzt/publ/P2019/017.pdf" target="_blank" >http://www.vuzt.cz/svt/vuzt/publ/P2019/017.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Technické řešení traktoru na motorovou naftu a stlačený plyn
Original language description
Pro přestavbu traktoru na duální systém je zvolen traktor Zetor 10540, se vznětovým motorem s přímým vstřikem paliva, turbodmychadlem a jmenovitým výkonem 75,5 kW. Celkový objem tlakových lahví pro uskladnění 25 kg stlačeného zemního plynu a biometanu, umístěných do upravené střechy, je 163 litrů s ekvivalentem motorové nafty 35 litrů. Zařízení duálního palivového systému motorová nafta - stlačený plyn, instalované bez zásahu do konstrukce motoru, zahrnuje reduktor stlačeného plynu, filtr plynu, snímač tlaku a teploty plynu a vstřikovač plynu do sacího vzduchu. Spojovací potrubí je vybaveno plnicí koncovkou stlačeného plynu a elektromagnetickými a pojistnými ventily. Celý systém je v návaznosti na vstřikování motorové nafty ovládán řídící jednotkou plynu, která umožňuje rychlý přechod traktoru jen na motorovou naftu. Duální palivový systém traktoru Zetor 10540 ročně uspoří 7500 litrů motorové nafty. Využíváním stlačeného zemního plynu se sníží emise skleníkových plynů o 7 t/rok a biometanu o 20 t/rok.
Czech name
Technické řešení traktoru na motorovou naftu a stlačený plyn
Czech description
Pro přestavbu traktoru na duální systém je zvolen traktor Zetor 10540, se vznětovým motorem s přímým vstřikem paliva, turbodmychadlem a jmenovitým výkonem 75,5 kW. Celkový objem tlakových lahví pro uskladnění 25 kg stlačeného zemního plynu a biometanu, umístěných do upravené střechy, je 163 litrů s ekvivalentem motorové nafty 35 litrů. Zařízení duálního palivového systému motorová nafta - stlačený plyn, instalované bez zásahu do konstrukce motoru, zahrnuje reduktor stlačeného plynu, filtr plynu, snímač tlaku a teploty plynu a vstřikovač plynu do sacího vzduchu. Spojovací potrubí je vybaveno plnicí koncovkou stlačeného plynu a elektromagnetickými a pojistnými ventily. Celý systém je v návaznosti na vstřikování motorové nafty ovládán řídící jednotkou plynu, která umožňuje rychlý přechod traktoru jen na motorovou naftu. Duální palivový systém traktoru Zetor 10540 ročně uspoří 7500 litrů motorové nafty. Využíváním stlačeného zemního plynu se sníží emise skleníkových plynů o 7 t/rok a biometanu o 20 t/rok.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
40500 - Other agricultural sciences
Result continuities
Project
<a href="/en/project/QJ1510385" target="_blank" >QJ1510385: Research and testing of simultaneous use of standardized gaseous and liqiud fuels in tractors with focus on advanced biofuels and minimizing their emission factors</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Mechanizace zemědělství
ISSN
0373-6776
e-ISSN
—
Volume of the periodical
69
Issue of the periodical within the volume
6
Country of publishing house
GA - GABON
Number of pages
4
Pages from-to
14-17
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—