All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Basic economic factors affecting food consumption

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027251%3A_____%2F16%3AN0000002" target="_blank" >RIV/00027251:_____/16:N0000002 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Základní ekonomické faktory ovlivňující spotřebu potravin

  • Original language description

    Příspěvek obsahuje výsledky modelových výpočtů marží obchodu. Jde především o zjištění, zda a jak se liší marže obchodu u potravinářských výrobků z tuzemské výroby a z dovozu. Z výsledků výpočtů vyplývá, že marže obchodu se u českých a dovozových výrobků významně neliší, rozdíl je minimální. Nepatrně vyšší marže u českých potravin může být způsobena jak vyšší přirážkou (marží), tak rozdílem v sortimentu tuzemských a dovozových potravin. Vyšší marže u některých potravinářských výrobků české provenience může být pro naše výrobce iritující, ale podle našich propočtů se jedná o určité vyrovnání rozdílu mezi cenami tak, aby výsledná spotřebitelská cena byla přiměřená poptávce. Například vyšší marže u některých českých mléčných výrobků by mohla způsobit problémy s jejich uplatněním na trhu.

  • Czech name

    Základní ekonomické faktory ovlivňující spotřebu potravin

  • Czech description

    Příspěvek obsahuje výsledky modelových výpočtů marží obchodu. Jde především o zjištění, zda a jak se liší marže obchodu u potravinářských výrobků z tuzemské výroby a z dovozu. Z výsledků výpočtů vyplývá, že marže obchodu se u českých a dovozových výrobků významně neliší, rozdíl je minimální. Nepatrně vyšší marže u českých potravin může být způsobena jak vyšší přirážkou (marží), tak rozdílem v sortimentu tuzemských a dovozových potravin. Vyšší marže u některých potravinářských výrobků české provenience může být pro naše výrobce iritující, ale podle našich propočtů se jedná o určité vyrovnání rozdílu mezi cenami tak, aby výsledná spotřebitelská cena byla přiměřená poptávce. Například vyšší marže u některých českých mléčných výrobků by mohla způsobit problémy s jejich uplatněním na trhu.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    GM - Food industry

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Výživa a potraviny

  • ISSN

    1211-846X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    71

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    94-97

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database