Sarri´s Opera Didone in Brno (1734) and it´s Restoration for the modern Production (2014)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094862%3A_____%2F14%3A%230001703" target="_blank" >RIV/00094862:_____/14:#0001703 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sarriho opera Didone v Brně (1734) a její rekonstrukce pro novodobé provedení (2014)
Original language description
Podnětem ke vzniku studie byla příprava hudebního materiálu pro novodobé provedení opery Didone od Domenica Sarriho, a sice její brněnské verze z roku 1734. Sarri složil operu Didone abbandonata roku 1724 v Neapoli na libreto Pietra Metastasia a roku 1730 ji upravil pro Benátky, kde byla provedena s přidanými áriemi od Baldassara Galuppiho. Pro brněnské provedení byla opera zásadně pozměněna. Genese brněnského libreta se odvíjí od Metastasiových úprav textu pro zhudebnění od Tommasa Albinoniho (Benátky1725) k provedení Albinoniho opery ve Vratislavi roku 1726 a dále k její pražské verzi od Antonia Denzia z roku 1731. Hudba k brněnské Didone je založena na Sarriho úpravě díla pro Benátky roku 1730 (verze zaznamenaná v partituře, ale nikoli v libretu),s výjimkou tří árií, který byly v Brně nově přidány. Jedna z těchto cizích árií pochází z opery Nel perdono la vendetta od Giovanniho Porty (Benátky 1728, Holešov 1739), jejíž hudba se nedochovala. 18 árií a většina recitativů z brněnské
Czech name
Sarriho opera Didone v Brně (1734) a její rekonstrukce pro novodobé provedení (2014)
Czech description
Podnětem ke vzniku studie byla příprava hudebního materiálu pro novodobé provedení opery Didone od Domenica Sarriho, a sice její brněnské verze z roku 1734. Sarri složil operu Didone abbandonata roku 1724 v Neapoli na libreto Pietra Metastasia a roku 1730 ji upravil pro Benátky, kde byla provedena s přidanými áriemi od Baldassara Galuppiho. Pro brněnské provedení byla opera zásadně pozměněna. Genese brněnského libreta se odvíjí od Metastasiových úprav textu pro zhudebnění od Tommasa Albinoniho (Benátky1725) k provedení Albinoniho opery ve Vratislavi roku 1726 a dále k její pražské verzi od Antonia Denzia z roku 1731. Hudba k brněnské Didone je založena na Sarriho úpravě díla pro Benátky roku 1730 (verze zaznamenaná v partituře, ale nikoli v libretu),s výjimkou tří árií, který byly v Brně nově přidány. Jedna z těchto cizích árií pochází z opery Nel perdono la vendetta od Giovanniho Porty (Benátky 1728, Holešov 1739), jejíž hudba se nedochovala. 18 árií a většina recitativů z brněnské
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Opus musicum
ISSN
0862-8505
e-ISSN
—
Volume of the periodical
46
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
13
Pages from-to
18-30
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—