All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Sarri´s Opera Didone in Brno (1734) and it´s Restoration for the modern Production (2014)

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094862%3A_____%2F14%3A%230001703" target="_blank" >RIV/00094862:_____/14:#0001703 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Sarriho opera Didone v Brně (1734) a její rekonstrukce pro novodobé provedení (2014)

  • Original language description

    Podnětem ke vzniku studie byla příprava hudebního materiálu pro novodobé provedení opery Didone od Domenica Sarriho, a sice její brněnské verze z roku 1734. Sarri složil operu Didone abbandonata roku 1724 v Neapoli na libreto Pietra Metastasia a roku 1730 ji upravil pro Benátky, kde byla provedena s přidanými áriemi od Baldassara Galuppiho. Pro brněnské provedení byla opera zásadně pozměněna. Genese brněnského libreta se odvíjí od Metastasiových úprav textu pro zhudebnění od Tommasa Albinoniho (Benátky1725) k provedení Albinoniho opery ve Vratislavi roku 1726 a dále k její pražské verzi od Antonia Denzia z roku 1731. Hudba k brněnské Didone je založena na Sarriho úpravě díla pro Benátky roku 1730 (verze zaznamenaná v partituře, ale nikoli v libretu),s výjimkou tří árií, který byly v Brně nově přidány. Jedna z těchto cizích árií pochází z opery Nel perdono la vendetta od Giovanniho Porty (Benátky 1728, Holešov 1739), jejíž hudba se nedochovala. 18 árií a většina recitativů z brněnské

  • Czech name

    Sarriho opera Didone v Brně (1734) a její rekonstrukce pro novodobé provedení (2014)

  • Czech description

    Podnětem ke vzniku studie byla příprava hudebního materiálu pro novodobé provedení opery Didone od Domenica Sarriho, a sice její brněnské verze z roku 1734. Sarri složil operu Didone abbandonata roku 1724 v Neapoli na libreto Pietra Metastasia a roku 1730 ji upravil pro Benátky, kde byla provedena s přidanými áriemi od Baldassara Galuppiho. Pro brněnské provedení byla opera zásadně pozměněna. Genese brněnského libreta se odvíjí od Metastasiových úprav textu pro zhudebnění od Tommasa Albinoniho (Benátky1725) k provedení Albinoniho opery ve Vratislavi roku 1726 a dále k její pražské verzi od Antonia Denzia z roku 1731. Hudba k brněnské Didone je založena na Sarriho úpravě díla pro Benátky roku 1730 (verze zaznamenaná v partituře, ale nikoli v libretu),s výjimkou tří árií, který byly v Brně nově přidány. Jedna z těchto cizích árií pochází z opery Nel perdono la vendetta od Giovanniho Porty (Benátky 1728, Holešov 1739), jejíž hudba se nedochovala. 18 árií a většina recitativů z brněnské

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AL - Art, architecture, cultural heritage

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Opus musicum

  • ISSN

    0862-8505

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    46

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    18-30

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database