All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

History of Rail Transport from Brno to Líšeň

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00101435%3A_____%2F12%3A%230000032" target="_blank" >RIV/00101435:_____/12:#0000032 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Historie kolejové dopravy z Brna do Líšně

  • Original language description

    Obyvatelé Líšně mohou využívat veřejnou dopravu již více než sto let. Nejprve to byla místní dráha vycházející z dnešní městské části Brno ? Černovice. Během druhé světové války byla tato dráha napojena na síť brněnské tramvaje a elektrifikována, což umožnilo zavedení provozu tramvajové linky z centra Brna. V roce 1964 byl provoz tramvají na posledním úseku této tratě mezi Stránskou skálou a Líšní zastaven, zbývající část přestavěna na rychlodráhu. Nová tramvajová rychlodráha byla postavena do líšeňského sídliště v letech 1986 a 1989, v roce 2004 pak prodloužena do stávající konečně poblíž náměstí Karla IV. Kapitola též popisuje lokomotivy, železniční vozy, tramvajové motorové a vlečné vozy používané na trati do Líšně.

  • Czech name

    Historie kolejové dopravy z Brna do Líšně

  • Czech description

    Obyvatelé Líšně mohou využívat veřejnou dopravu již více než sto let. Nejprve to byla místní dráha vycházející z dnešní městské části Brno ? Černovice. Během druhé světové války byla tato dráha napojena na síť brněnské tramvaje a elektrifikována, což umožnilo zavedení provozu tramvajové linky z centra Brna. V roce 1964 byl provoz tramvají na posledním úseku této tratě mezi Stránskou skálou a Líšní zastaven, zbývající část přestavěna na rychlodráhu. Nová tramvajová rychlodráha byla postavena do líšeňského sídliště v letech 1986 a 1989, v roce 2004 pak prodloužena do stávající konečně poblíž náměstí Karla IV. Kapitola též popisuje lokomotivy, železniční vozy, tramvajové motorové a vlečné vozy používané na trati do Líšně.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AB - History

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Moravy nebylo a Líšeň už tu byla. Vlastivědné kapitoly

  • ISBN

    9788026026181

  • Number of pages of the result

    12

  • Pages from-to

    88-99

  • Number of pages of the book

    207

  • Publisher name

    Statutární město Brno ? Městská část Brno-Líšeň

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter