All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Using and creating therapeutic games in virtual reality and the Player/Game/Therapy Model

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11130%2F22%3A10445848" target="_blank" >RIV/00216208:11130/22:10445848 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/61989592:15210/22:73613197 RIV/00064173:_____/22:43925447

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=em8-vg36Bo" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=em8-vg36Bo</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.51561/cspsych.66.3.332" target="_blank" >10.51561/cspsych.66.3.332</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Využívání a vytváření terapeutických her ve virtuální realitě a model hráč/hra/terapie

  • Original language description

    Virtuální realita se používá při léčbě celé řady psychických zdravotních obtíží. Není však jen dalším technologickým stupněm využívání her v terapeutickém procesu, ale přináší s i řadu nových psychických fenoménů (např. prezenci včetně embodimentu), které proměňují povahu zážitku ze hry. Na druhou stranu je míra zakoušené prezence závislá na určitém stupni technologické úrovně, jejíž dosavadní vrchol představuje tzv. vysoce imerzivní virtuální realita (fully immersive virtual reality). Jednou z možností, jak virtuální realitu při léčbě psychických obtíží využívat, je pomocí přímých nebo nepřímých terapeutických her. Existuje již velké množství terapeutických her také v různých stupních virtuální reality směrem k vysoce imerzivní virtuální realitě. Cílem tohoto článku je představit využívání a vytváření terapeutických her ve virtuální realitě a dalším cílem je představit model složený ze tří komponent - hráč, hra a terapie - autorů Mader et al. (2012) pro tvorbu terapeutických her ve virtuální realitě na příkladu vývoje aplikace pro snižování procedurální bolesti u pacientů s popáleninami a na příkladu naší vlastní aplikace Cold river.

  • Czech name

    Využívání a vytváření terapeutických her ve virtuální realitě a model hráč/hra/terapie

  • Czech description

    Virtuální realita se používá při léčbě celé řady psychických zdravotních obtíží. Není však jen dalším technologickým stupněm využívání her v terapeutickém procesu, ale přináší s i řadu nových psychických fenoménů (např. prezenci včetně embodimentu), které proměňují povahu zážitku ze hry. Na druhou stranu je míra zakoušené prezence závislá na určitém stupni technologické úrovně, jejíž dosavadní vrchol představuje tzv. vysoce imerzivní virtuální realita (fully immersive virtual reality). Jednou z možností, jak virtuální realitu při léčbě psychických obtíží využívat, je pomocí přímých nebo nepřímých terapeutických her. Existuje již velké množství terapeutických her také v různých stupních virtuální reality směrem k vysoce imerzivní virtuální realitě. Cílem tohoto článku je představit využívání a vytváření terapeutických her ve virtuální realitě a dalším cílem je představit model složený ze tří komponent - hráč, hra a terapie - autorů Mader et al. (2012) pro tvorbu terapeutických her ve virtuální realitě na příkladu vývoje aplikace pro snižování procedurální bolesti u pacientů s popáleninami a na příkladu naší vlastní aplikace Cold river.

Classification

  • Type

    J<sub>imp</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the Web of Science database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    30311 - Medical ethics

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TL03000090" target="_blank" >TL03000090: Virtual Reality and Coping with Procedural Pain in Burn Patients</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Československá psychologie

  • ISSN

    0009-062X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    66

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    17

  • Pages from-to

    332-348

  • UT code for WoS article

    000879554800001

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85135532076