Self-efficacy in preschool children
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F06%3A00000008" target="_blank" >RIV/00216208:11210/06:00000008 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Self-efficacy in preschool children
Original language description
The concept of self-efficacy has proved useful for studying preschool children. The manner in which parents mediate different experiences to children and how they lead them trough new and stressing situations, basically influences the style, how they will deal with new and stressing situations when they grow up. The present study examines these statements by means of qualitative methods.
Czech name
Self-efficacy předškolních dětí
Czech description
Koncept self-efficacy byl ověřen jako užitečný pro studium předškolních dětí. Způsob, jakým rodiče zprostředkovávají různé zkušenosti svým dětem a jak je provázejí novými a stresujícími situacemi, zásadně ovlivňuje styl, jakým se později budou vyrovnávats nároky života. Prezentovaná studie využívá kvalitativních postupů.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studia psychologica
ISSN
0039-3320
e-ISSN
—
Volume of the periodical
48
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
8
Pages from-to
175-182
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—