All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Educational strategies and diversity classroom potential

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F09%3A00200697" target="_blank" >RIV/00216208:11210/09:00200697 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výukové strategie a potenciál diverzity ve třídě

  • Original language description

    Teoretická studie kombinovaná s výstupy z empirických sond je zaměřena na klíčovou otázku vzdělávací teorie i praxe: Jak využít potenciál žákovské diverzity pro efektivní učení všech? Jádrem studie je popis a interpretace vybraných výukových strategií založených na práci s poznávacím konfliktem v kooperativním kontextu - kooperativní strategie, strategie učebních sporů a dramaticko výchovné strategie. Tyto strategie jsou vztahovány k rámci 1. pojetí školy 2. pojetí vzdělávání, které je na kategorii konfliktu založeno - v paradigmatu sociálního konstruktivismu 3. pohledů na heterogenitu a homogenitu ve vzdělávacím prostředí. Základní problém je spatřován v implementačních procesech: v možnosti většího prostoru pro tyto strategie, které jsou teoreticky propracovány a empiricky ověřeny, jejich výskyt v praxi naší školy je však prozatím limitovaný.

  • Czech name

    Výukové strategie a potenciál diverzity ve třídě

  • Czech description

    Teoretická studie kombinovaná s výstupy z empirických sond je zaměřena na klíčovou otázku vzdělávací teorie i praxe: Jak využít potenciál žákovské diverzity pro efektivní učení všech? Jádrem studie je popis a interpretace vybraných výukových strategií založených na práci s poznávacím konfliktem v kooperativním kontextu - kooperativní strategie, strategie učebních sporů a dramaticko výchovné strategie. Tyto strategie jsou vztahovány k rámci 1. pojetí školy 2. pojetí vzdělávání, které je na kategorii konfliktu založeno - v paradigmatu sociálního konstruktivismu 3. pohledů na heterogenitu a homogenitu ve vzdělávacím prostředí. Základní problém je spatřován v implementačních procesech: v možnosti většího prostoru pro tyto strategie, které jsou teoreticky propracovány a empiricky ověřeny, jejich výskyt v praxi naší školy je však prozatím limitovaný.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F08%2F0258" target="_blank" >GA406/08/0258: The Concept of Equal Chances and Quality of Education in the Czech and International Context</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    19

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database