Educational strategies and diversity classroom potential
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F09%3A00200697" target="_blank" >RIV/00216208:11210/09:00200697 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výukové strategie a potenciál diverzity ve třídě
Original language description
Teoretická studie kombinovaná s výstupy z empirických sond je zaměřena na klíčovou otázku vzdělávací teorie i praxe: Jak využít potenciál žákovské diverzity pro efektivní učení všech? Jádrem studie je popis a interpretace vybraných výukových strategií založených na práci s poznávacím konfliktem v kooperativním kontextu - kooperativní strategie, strategie učebních sporů a dramaticko výchovné strategie. Tyto strategie jsou vztahovány k rámci 1. pojetí školy 2. pojetí vzdělávání, které je na kategorii konfliktu založeno - v paradigmatu sociálního konstruktivismu 3. pohledů na heterogenitu a homogenitu ve vzdělávacím prostředí. Základní problém je spatřován v implementačních procesech: v možnosti většího prostoru pro tyto strategie, které jsou teoreticky propracovány a empiricky ověřeny, jejich výskyt v praxi naší školy je však prozatím limitovaný.
Czech name
Výukové strategie a potenciál diverzity ve třídě
Czech description
Teoretická studie kombinovaná s výstupy z empirických sond je zaměřena na klíčovou otázku vzdělávací teorie i praxe: Jak využít potenciál žákovské diverzity pro efektivní učení všech? Jádrem studie je popis a interpretace vybraných výukových strategií založených na práci s poznávacím konfliktem v kooperativním kontextu - kooperativní strategie, strategie učebních sporů a dramaticko výchovné strategie. Tyto strategie jsou vztahovány k rámci 1. pojetí školy 2. pojetí vzdělávání, které je na kategorii konfliktu založeno - v paradigmatu sociálního konstruktivismu 3. pohledů na heterogenitu a homogenitu ve vzdělávacím prostředí. Základní problém je spatřován v implementačních procesech: v možnosti většího prostoru pro tyto strategie, které jsou teoreticky propracovány a empiricky ověřeny, jejich výskyt v praxi naší školy je však prozatím limitovaný.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F08%2F0258" target="_blank" >GA406/08/0258: The Concept of Equal Chances and Quality of Education in the Czech and International Context</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Volume of the periodical
—
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
19
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—