Support options and effects of emotional and social development of preschool children
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10110423" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10110423 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Možnosti a efekty podpory emocionálního a sociálního vývoje dětí předškolního věku.
Original language description
Emocionální vývoj dítěte předškolního věku je spjat s jeho rozvíjejícími se sociálními aktivitami a příslušnými dovednostmi. Obecně lze uvést, že výsledkem socializace emocí v dětství je zejména: vědomí vlastního emočního stavu; rozpoznávání a porozuměníemocím jiných na základě situačních a výrazových klíčů, později pak empatie; užívání "emočního slovníku"; uvědomování si, že vnitřní stav nemusí odpovídat vnějšímu výrazu; dovednosti pro emoční self-efficacy. Rozvíjet prožívání dětí předškolního věku apodporovat jejich emocionální a sociální vývoj a rozvoj zahrnuje stimulaci, podporu, záměrné vytváření podmínek a podnětů rozvíjejících prožitky dítěte a regulaci (kultivaci) citových projevů a různých způsobů reagování a osvojování přiměřených projevů emocí.
Czech name
Možnosti a efekty podpory emocionálního a sociálního vývoje dětí předškolního věku.
Czech description
Emocionální vývoj dítěte předškolního věku je spjat s jeho rozvíjejícími se sociálními aktivitami a příslušnými dovednostmi. Obecně lze uvést, že výsledkem socializace emocí v dětství je zejména: vědomí vlastního emočního stavu; rozpoznávání a porozuměníemocím jiných na základě situačních a výrazových klíčů, později pak empatie; užívání "emočního slovníku"; uvědomování si, že vnitřní stav nemusí odpovídat vnějšímu výrazu; dovednosti pro emoční self-efficacy. Rozvíjet prožívání dětí předškolního věku apodporovat jejich emocionální a sociální vývoj a rozvoj zahrnuje stimulaci, podporu, záměrné vytváření podmínek a podnětů rozvíjejících prožitky dítěte a regulaci (kultivaci) citových projevů a různých způsobů reagování a osvojování přiměřených projevů emocí.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sociální procesy a osobnost. Člověk na cestě životem: Křižovatky a mosty...
ISBN
978-80-263-0029-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
84-90
Publisher name
Tribun EU
Place of publication
Brno
Event location
Kroměříž
Event date
Sep 14, 2011
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—