Developing the social skills of children through physical activities
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F16%3A43875274" target="_blank" >RIV/70883521:28150/16:43875274 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rozvíjení sociálních dovedností dětí prostřednictvím pohybových aktivit
Original language description
Člověk jako společenská bytost vstupuje do rozličných sociálních interakcí. Současná společnost, založená na komunikaci, vyžaduje rozvinutou schopnost volit takové způsoby a strategie chování, které jsou společensky úspěšné, tedy jsou v souladu se společenskými normami a zvyklostmi a vedou k dosažení cíle, se kterým jedinec do interakce s druhými vstupuje. Je zřejmé, že přirozený rozvoj sociálních dovedností, těžící pouze z běžných sociálních situací, již není dostačující a musí být podpořen cíleným, systematickým rozvojem. Pro cílený rozvoj sociálních dovedností dětí se jeví období předškolního věku, ve kterém dítě vstupuje do širšího sociálního prostředí a je otevřené novým zkušenostem. Publikace předkládá vybraná témata z oblasti rozvíjení sociálních dovedností dětí předškolního věku. Poskytuje pohled na člověka jako sociální bytost zasazenou do sociálního prostředí tvořeného sítí vztahů. V další části se autoři zaměřují na mateřskou školu jako specifické sociální prostředí. Podávají sociálněpsychologickou charakteristiku instituce a blíže specifikují proces sociálního učení, který je (nejen) v mateřské škole základním prostředkem rozvoje sociálních dovedností. V další kapitole se pokoušejí vymezit základní terminologii z oblasti sociálních dovedností, schopností a kompetencí. Čtvrtá kapitola čtenáře uvádí do vztahu pohybových her dětí a jejich využití k rozvoji sociálních dovedností. V závěru autoři předkládají výsledky studie zaměřené na možnosti rozvíjení sociálních dovedností dětí prostřednictvím pohybových her. Publikace vyšla v rámci projektu IGA řešeného na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně s názvem Podpora budování sociálních vztahů v dětském kolektivu prostřednictvím pohybových aktivit (IGA/FHS/2015/010).
Czech name
Rozvíjení sociálních dovedností dětí prostřednictvím pohybových aktivit
Czech description
Člověk jako společenská bytost vstupuje do rozličných sociálních interakcí. Současná společnost, založená na komunikaci, vyžaduje rozvinutou schopnost volit takové způsoby a strategie chování, které jsou společensky úspěšné, tedy jsou v souladu se společenskými normami a zvyklostmi a vedou k dosažení cíle, se kterým jedinec do interakce s druhými vstupuje. Je zřejmé, že přirozený rozvoj sociálních dovedností, těžící pouze z běžných sociálních situací, již není dostačující a musí být podpořen cíleným, systematickým rozvojem. Pro cílený rozvoj sociálních dovedností dětí se jeví období předškolního věku, ve kterém dítě vstupuje do širšího sociálního prostředí a je otevřené novým zkušenostem. Publikace předkládá vybraná témata z oblasti rozvíjení sociálních dovedností dětí předškolního věku. Poskytuje pohled na člověka jako sociální bytost zasazenou do sociálního prostředí tvořeného sítí vztahů. V další části se autoři zaměřují na mateřskou školu jako specifické sociální prostředí. Podávají sociálněpsychologickou charakteristiku instituce a blíže specifikují proces sociálního učení, který je (nejen) v mateřské škole základním prostředkem rozvoje sociálních dovedností. V další kapitole se pokoušejí vymezit základní terminologii z oblasti sociálních dovedností, schopností a kompetencí. Čtvrtá kapitola čtenáře uvádí do vztahu pohybových her dětí a jejich využití k rozvoji sociálních dovedností. V závěru autoři předkládají výsledky studie zaměřené na možnosti rozvíjení sociálních dovedností dětí prostřednictvím pohybových her. Publikace vyšla v rámci projektu IGA řešeného na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně s názvem Podpora budování sociálních vztahů v dětském kolektivu prostřednictvím pohybových aktivit (IGA/FHS/2015/010).
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7454-629-7
Number of pages
116
Publisher name
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Place of publication
Zlín
UT code for WoS book
—