All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Developing the social skills of children through physical activities

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F16%3A43875274" target="_blank" >RIV/70883521:28150/16:43875274 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Rozvíjení sociálních dovedností dětí prostřednictvím pohybových aktivit

  • Original language description

    Člověk jako společenská bytost vstupuje do rozličných sociálních interakcí. Současná společnost, založená na komunikaci, vyžaduje rozvinutou schopnost volit takové způsoby a strategie chování, které jsou společensky úspěšné, tedy jsou v souladu se společenskými normami a zvyklostmi a vedou k dosažení cíle, se kterým jedinec do interakce s druhými vstupuje. Je zřejmé, že přirozený rozvoj sociálních dovedností, těžící pouze z běžných sociálních situací, již není dostačující a musí být podpořen cíleným, systematickým rozvojem. Pro cílený rozvoj sociálních dovedností dětí se jeví období předškolního věku, ve kterém dítě vstupuje do širšího sociálního prostředí a je otevřené novým zkušenostem. Publikace předkládá vybraná témata z oblasti rozvíjení sociálních dovedností dětí předškolního věku. Poskytuje pohled na člověka jako sociální bytost zasazenou do sociálního prostředí tvořeného sítí vztahů. V další části se autoři zaměřují na mateřskou školu jako specifické sociální prostředí. Podávají sociálněpsychologickou charakteristiku instituce a blíže specifikují proces sociálního učení, který je (nejen) v mateřské škole základním prostředkem rozvoje sociálních dovedností. V další kapitole se pokoušejí vymezit základní terminologii z oblasti sociálních dovedností, schopností a kompetencí. Čtvrtá kapitola čtenáře uvádí do vztahu pohybových her dětí a jejich využití k rozvoji sociálních dovedností. V závěru autoři předkládají výsledky studie zaměřené na možnosti rozvíjení sociálních dovedností dětí prostřednictvím pohybových her. Publikace vyšla v rámci projektu IGA řešeného na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně s názvem Podpora budování sociálních vztahů v dětském kolektivu prostřednictvím pohybových aktivit (IGA/FHS/2015/010).

  • Czech name

    Rozvíjení sociálních dovedností dětí prostřednictvím pohybových aktivit

  • Czech description

    Člověk jako společenská bytost vstupuje do rozličných sociálních interakcí. Současná společnost, založená na komunikaci, vyžaduje rozvinutou schopnost volit takové způsoby a strategie chování, které jsou společensky úspěšné, tedy jsou v souladu se společenskými normami a zvyklostmi a vedou k dosažení cíle, se kterým jedinec do interakce s druhými vstupuje. Je zřejmé, že přirozený rozvoj sociálních dovedností, těžící pouze z běžných sociálních situací, již není dostačující a musí být podpořen cíleným, systematickým rozvojem. Pro cílený rozvoj sociálních dovedností dětí se jeví období předškolního věku, ve kterém dítě vstupuje do širšího sociálního prostředí a je otevřené novým zkušenostem. Publikace předkládá vybraná témata z oblasti rozvíjení sociálních dovedností dětí předškolního věku. Poskytuje pohled na člověka jako sociální bytost zasazenou do sociálního prostředí tvořeného sítí vztahů. V další části se autoři zaměřují na mateřskou školu jako specifické sociální prostředí. Podávají sociálněpsychologickou charakteristiku instituce a blíže specifikují proces sociálního učení, který je (nejen) v mateřské škole základním prostředkem rozvoje sociálních dovedností. V další kapitole se pokoušejí vymezit základní terminologii z oblasti sociálních dovedností, schopností a kompetencí. Čtvrtá kapitola čtenáře uvádí do vztahu pohybových her dětí a jejich využití k rozvoji sociálních dovedností. V závěru autoři předkládají výsledky studie zaměřené na možnosti rozvíjení sociálních dovedností dětí prostřednictvím pohybových her. Publikace vyšla v rámci projektu IGA řešeného na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně s názvem Podpora budování sociálních vztahů v dětském kolektivu prostřednictvím pohybových aktivit (IGA/FHS/2015/010).

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7454-629-7

  • Number of pages

    116

  • Publisher name

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Place of publication

    Zlín

  • UT code for WoS book