The Advertising Act of 1933 : The Contribution to the development of advertising in the Third Reich
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10125540" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10125540 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zákon o hospodářské reklamě (1933) : Příspěvek k utváření konceptu reklamy v Třetí říši
Original language description
Studie analyzuje vývoj hospodářské reklamy v období Třetí říše, přičemž její jádro tvoří vznik Zákona o hospodářské reklamě (Gesetz über Wirtschaftswerbung) z roku 1933. Článek zkoumá pozadí a vývoj jednotlivých legislativních návrhů až po konečné znění.Zákon představoval v Německu do té doby nevídanou regulaci reklamní oblasti, která se dostala pod jednotný dohled Rady pro německou hospodářskou reklamu (Werberat der deutschen Wirtschaft). Tato veřejnoprávní korporace, jež podléhala ministrovi pro lidovou osvětu a propagandu (ten měl dohled nad ní vykonávat ve shodě s dalšími ministry odpovědnými za hospodářskou politiku), udílela povolení k provozování reklamy, tj. v podstatě mohla z této oblasti vyloučit "nežádoucí skupiny". Mezi další trendy, kterése v nacistickém období projevily, patřila například snaha státu ovlivňovat prostřednictvím reklamy spotřebu. Na jednu stranu docházelo k prolínání reklamy a propagandy, na druhou stranu si stát vymezoval oblasti, z nichž reklamu vylouči
Czech name
Zákon o hospodářské reklamě (1933) : Příspěvek k utváření konceptu reklamy v Třetí říši
Czech description
Studie analyzuje vývoj hospodářské reklamy v období Třetí říše, přičemž její jádro tvoří vznik Zákona o hospodářské reklamě (Gesetz über Wirtschaftswerbung) z roku 1933. Článek zkoumá pozadí a vývoj jednotlivých legislativních návrhů až po konečné znění.Zákon představoval v Německu do té doby nevídanou regulaci reklamní oblasti, která se dostala pod jednotný dohled Rady pro německou hospodářskou reklamu (Werberat der deutschen Wirtschaft). Tato veřejnoprávní korporace, jež podléhala ministrovi pro lidovou osvětu a propagandu (ten měl dohled nad ní vykonávat ve shodě s dalšími ministry odpovědnými za hospodářskou politiku), udílela povolení k provozování reklamy, tj. v podstatě mohla z této oblasti vyloučit "nežádoucí skupiny". Mezi další trendy, kterése v nacistickém období projevily, patřila například snaha státu ovlivňovat prostřednictvím reklamy spotřebu. Na jednu stranu docházelo k prolínání reklamy a propagandy, na druhou stranu si stát vymezoval oblasti, z nichž reklamu vylouči
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AB - History
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GD409%2F09%2FH024" target="_blank" >GD409/09/H024: Role of the state in the German economy of the 20th century</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Role státu v německém hospodářství 20. století
ISBN
978-80-7308-400-4
Number of pages of the result
22
Pages from-to
59-80
Number of pages of the book
282
Publisher name
Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—