All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Advertising Act of 1933 : The Contribution to the development of advertising in the Third Reich

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10125540" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10125540 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zákon o hospodářské reklamě (1933) : Příspěvek k utváření konceptu reklamy v Třetí říši

  • Original language description

    Studie analyzuje vývoj hospodářské reklamy v období Třetí říše, přičemž její jádro tvoří vznik Zákona o hospodářské reklamě (Gesetz über Wirtschaftswerbung) z roku 1933. Článek zkoumá pozadí a vývoj jednotlivých legislativních návrhů až po konečné znění.Zákon představoval v Německu do té doby nevídanou regulaci reklamní oblasti, která se dostala pod jednotný dohled Rady pro německou hospodářskou reklamu (Werberat der deutschen Wirtschaft). Tato veřejnoprávní korporace, jež podléhala ministrovi pro lidovou osvětu a propagandu (ten měl dohled nad ní vykonávat ve shodě s dalšími ministry odpovědnými za hospodářskou politiku), udílela povolení k provozování reklamy, tj. v podstatě mohla z této oblasti vyloučit "nežádoucí skupiny". Mezi další trendy, kterése v nacistickém období projevily, patřila například snaha státu ovlivňovat prostřednictvím reklamy spotřebu. Na jednu stranu docházelo k prolínání reklamy a propagandy, na druhou stranu si stát vymezoval oblasti, z nichž reklamu vylouči

  • Czech name

    Zákon o hospodářské reklamě (1933) : Příspěvek k utváření konceptu reklamy v Třetí říši

  • Czech description

    Studie analyzuje vývoj hospodářské reklamy v období Třetí říše, přičemž její jádro tvoří vznik Zákona o hospodářské reklamě (Gesetz über Wirtschaftswerbung) z roku 1933. Článek zkoumá pozadí a vývoj jednotlivých legislativních návrhů až po konečné znění.Zákon představoval v Německu do té doby nevídanou regulaci reklamní oblasti, která se dostala pod jednotný dohled Rady pro německou hospodářskou reklamu (Werberat der deutschen Wirtschaft). Tato veřejnoprávní korporace, jež podléhala ministrovi pro lidovou osvětu a propagandu (ten měl dohled nad ní vykonávat ve shodě s dalšími ministry odpovědnými za hospodářskou politiku), udílela povolení k provozování reklamy, tj. v podstatě mohla z této oblasti vyloučit "nežádoucí skupiny". Mezi další trendy, kterése v nacistickém období projevily, patřila například snaha státu ovlivňovat prostřednictvím reklamy spotřebu. Na jednu stranu docházelo k prolínání reklamy a propagandy, na druhou stranu si stát vymezoval oblasti, z nichž reklamu vylouči

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AB - History

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GD409%2F09%2FH024" target="_blank" >GD409/09/H024: Role of the state in the German economy of the 20th century</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Role státu v německém hospodářství 20. století

  • ISBN

    978-80-7308-400-4

  • Number of pages of the result

    22

  • Pages from-to

    59-80

  • Number of pages of the book

    282

  • Publisher name

    Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter