Symbolic Power as an Educational Factor
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10290296" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10290296 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216208:11210/14:10282419
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Symbolická moc médií jako pedagogický faktor
Original language description
Teoretická studie mapuje symbolickou moc jako podmínku a prostředek edukačně socializačního působení médií. Představuje koncept symbolické moci, z něhož autor vyvozuje existenci specifického "vzdělávacího programu" médií, dále je diskutována role státu vutváření symbolického prostředí a je argumentováno, že parametry "vzdělávacího programu" médií dominantně definuje stát jako hegemon symbolické moci. Možnosti vytváření opozičních diskursů narušujících symbolickou hegemonii státu a role, kterou v tomtoprocesu hraje mediální výchova, jsou tématem části následující. Na závěr příspěvku je formulována představa mediální gramotnosti jako sociální a občanské kompetence, která jednotlivcům umožní účinněji se zapojit do procesu veřejné komunikace a politického rozhodování.
Czech name
Symbolická moc médií jako pedagogický faktor
Czech description
Teoretická studie mapuje symbolickou moc jako podmínku a prostředek edukačně socializačního působení médií. Představuje koncept symbolické moci, z něhož autor vyvozuje existenci specifického "vzdělávacího programu" médií, dále je diskutována role státu vutváření symbolického prostředí a je argumentováno, že parametry "vzdělávacího programu" médií dominantně definuje stát jako hegemon symbolické moci. Možnosti vytváření opozičních diskursů narušujících symbolickou hegemonii státu a role, kterou v tomtoprocesu hraje mediální výchova, jsou tématem části následující. Na závěr příspěvku je formulována představa mediální gramotnosti jako sociální a občanské kompetence, která jednotlivcům umožní účinněji se zapojit do procesu veřejné komunikace a politického rozhodování.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Volume of the periodical
24
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
15
Pages from-to
244-258
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—