All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Symbolic Power as an Educational Factor

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10290296" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10290296 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216208:11210/14:10282419

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Symbolická moc médií jako pedagogický faktor

  • Original language description

    Teoretická studie mapuje symbolickou moc jako podmínku a prostředek edukačně socializačního působení médií. Představuje koncept symbolické moci, z něhož autor vyvozuje existenci specifického "vzdělávacího programu" médií, dále je diskutována role státu vutváření symbolického prostředí a je argumentováno, že parametry "vzdělávacího programu" médií dominantně definuje stát jako hegemon symbolické moci. Možnosti vytváření opozičních diskursů narušujících symbolickou hegemonii státu a role, kterou v tomtoprocesu hraje mediální výchova, jsou tématem části následující. Na závěr příspěvku je formulována představa mediální gramotnosti jako sociální a občanské kompetence, která jednotlivcům umožní účinněji se zapojit do procesu veřejné komunikace a politického rozhodování.

  • Czech name

    Symbolická moc médií jako pedagogický faktor

  • Czech description

    Teoretická studie mapuje symbolickou moc jako podmínku a prostředek edukačně socializačního působení médií. Představuje koncept symbolické moci, z něhož autor vyvozuje existenci specifického "vzdělávacího programu" médií, dále je diskutována role státu vutváření symbolického prostředí a je argumentováno, že parametry "vzdělávacího programu" médií dominantně definuje stát jako hegemon symbolické moci. Možnosti vytváření opozičních diskursů narušujících symbolickou hegemonii státu a role, kterou v tomtoprocesu hraje mediální výchova, jsou tématem části následující. Na závěr příspěvku je formulována představa mediální gramotnosti jako sociální a občanské kompetence, která jednotlivcům umožní účinněji se zapojit do procesu veřejné komunikace a politického rozhodování.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    24

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    15

  • Pages from-to

    244-258

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database