All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Bourdieu's "Historical genesis of a pure aesthetics" as a critique of Dickie's institutional analysis

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10325141" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10325141 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Bourdieuho "historický původ čistého estetična" jako kritika institucionální analýzy George Dickieho

  • Original language description

    Tento článek si klade za cíl postihnout spojení mezi institucionální teorií umění George Dickieho a koncepcí "polí" Pierra Bourdieu. První část článku představuje dva aspekty Dickieho teorie, které Bourdieu podrobuje kritice, tj. problematiku historické dimenze světa umění a otázku geneze umělce. Ve druhé části autorka konfrontuje Bourdieho námitky s oběma verzemi Dickieho koncepce (Dickie institucionální teorii zásadním způsobem reformuloval v knize Kruh umění v roce 1984). Předkládá tvrzení, že přestože Dickie zcela neopomíjí historickou podmíněnost světa umění, neuvědomuje si její skutečný význam. Podobnobným způsobem se snaží prokázat, že Dickie v revidované verzi teorie věnuje více prostoru osobě umělce, avšak nebere v potaz jeho sociální determinaci. Cílem článku je demonstrovat, že se Bourdieu mýlil, když obviňoval Dickieho, že opomíjí výše uvedené aspekty, ale zároveň prostřednictvím Bourdieho vhledu dokázat, že Dickieho pozornost těmto tématům byla nedostatečná.

  • Czech name

    Bourdieuho "historický původ čistého estetična" jako kritika institucionální analýzy George Dickieho

  • Czech description

    Tento článek si klade za cíl postihnout spojení mezi institucionální teorií umění George Dickieho a koncepcí "polí" Pierra Bourdieu. První část článku představuje dva aspekty Dickieho teorie, které Bourdieu podrobuje kritice, tj. problematiku historické dimenze světa umění a otázku geneze umělce. Ve druhé části autorka konfrontuje Bourdieho námitky s oběma verzemi Dickieho koncepce (Dickie institucionální teorii zásadním způsobem reformuloval v knize Kruh umění v roce 1984). Předkládá tvrzení, že přestože Dickie zcela neopomíjí historickou podmíněnost světa umění, neuvědomuje si její skutečný význam. Podobnobným způsobem se snaží prokázat, že Dickie v revidované verzi teorie věnuje více prostoru osobě umělce, avšak nebere v potaz jeho sociální determinaci. Cílem článku je demonstrovat, že se Bourdieu mýlil, když obviňoval Dickieho, že opomíjí výše uvedené aspekty, ale zároveň prostřednictvím Bourdieho vhledu dokázat, že Dickieho pozornost těmto tématům byla nedostatečná.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AA - Philosophy and religion

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Universitatis Carolinae. Philosophica et Historica

  • ISSN

    0567-8293

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    1/2012

  • Issue of the periodical within the volume

    V

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    123-135

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database