Bourdieu's "Historical genesis of a pure aesthetics" as a critique of Dickie's institutional analysis
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10325141" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10325141 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Bourdieuho "historický původ čistého estetična" jako kritika institucionální analýzy George Dickieho
Original language description
Tento článek si klade za cíl postihnout spojení mezi institucionální teorií umění George Dickieho a koncepcí "polí" Pierra Bourdieu. První část článku představuje dva aspekty Dickieho teorie, které Bourdieu podrobuje kritice, tj. problematiku historické dimenze světa umění a otázku geneze umělce. Ve druhé části autorka konfrontuje Bourdieho námitky s oběma verzemi Dickieho koncepce (Dickie institucionální teorii zásadním způsobem reformuloval v knize Kruh umění v roce 1984). Předkládá tvrzení, že přestože Dickie zcela neopomíjí historickou podmíněnost světa umění, neuvědomuje si její skutečný význam. Podobnobným způsobem se snaží prokázat, že Dickie v revidované verzi teorie věnuje více prostoru osobě umělce, avšak nebere v potaz jeho sociální determinaci. Cílem článku je demonstrovat, že se Bourdieu mýlil, když obviňoval Dickieho, že opomíjí výše uvedené aspekty, ale zároveň prostřednictvím Bourdieho vhledu dokázat, že Dickieho pozornost těmto tématům byla nedostatečná.
Czech name
Bourdieuho "historický původ čistého estetična" jako kritika institucionální analýzy George Dickieho
Czech description
Tento článek si klade za cíl postihnout spojení mezi institucionální teorií umění George Dickieho a koncepcí "polí" Pierra Bourdieu. První část článku představuje dva aspekty Dickieho teorie, které Bourdieu podrobuje kritice, tj. problematiku historické dimenze světa umění a otázku geneze umělce. Ve druhé části autorka konfrontuje Bourdieho námitky s oběma verzemi Dickieho koncepce (Dickie institucionální teorii zásadním způsobem reformuloval v knize Kruh umění v roce 1984). Předkládá tvrzení, že přestože Dickie zcela neopomíjí historickou podmíněnost světa umění, neuvědomuje si její skutečný význam. Podobnobným způsobem se snaží prokázat, že Dickie v revidované verzi teorie věnuje více prostoru osobě umělce, avšak nebere v potaz jeho sociální determinaci. Cílem článku je demonstrovat, že se Bourdieu mýlil, když obviňoval Dickieho, že opomíjí výše uvedené aspekty, ale zároveň prostřednictvím Bourdieho vhledu dokázat, že Dickieho pozornost těmto tématům byla nedostatečná.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AA - Philosophy and religion
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Universitatis Carolinae. Philosophica et Historica
ISSN
0567-8293
e-ISSN
—
Volume of the periodical
1/2012
Issue of the periodical within the volume
V
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
13
Pages from-to
123-135
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—