VIG implementation into undergraduate study of Teaching Psychology
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10330899" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10330899 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.ped.muni.cz/wpsy/doc/sbornik_tp_2015.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/wpsy/doc/sbornik_tp_2015.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Implementace VTI do pregraduální přípravy učitelů psychologie
Original language description
Příspěvek stručně seznamuje s možnostmi užití metody videotrénink interakcí (VTI) pro podporu začínajících učitelů a pro rozvoj jejich profesních dovedností. Výsledky prezentovaného výzkumu naznačují, že pozitivní video zpětná vazba poskytuje značné možnosti pro osobnostní, profesní a sociální rozvoj jak učitelů, tak i žáků v širším kontextu. Tato zjištění ukazují, že tento přístup zlepšuje komunikační dovednosti a sebejistotu začínajících učitelů a tudíž posiluje i efektivní učení a vyučování a minimalizuje negativní kontakt, např. nedorozumění, nevěnování si pozornosti, konflikt. Začínající učitelé si začínají vyučování plně užívat a získávají energii a chuť pro tuto práci. Tento příspěvek vznikl v rámci Programu rozvoje vědních oblastí na Univerzitě Karlově č. P07 Psychosociální aspekty kvality života, podprogram Psychologické a sociální aspekty utváření životních drah, životní stylů a kvality života - determinanty a perspektivy.
Czech name
Implementace VTI do pregraduální přípravy učitelů psychologie
Czech description
Příspěvek stručně seznamuje s možnostmi užití metody videotrénink interakcí (VTI) pro podporu začínajících učitelů a pro rozvoj jejich profesních dovedností. Výsledky prezentovaného výzkumu naznačují, že pozitivní video zpětná vazba poskytuje značné možnosti pro osobnostní, profesní a sociální rozvoj jak učitelů, tak i žáků v širším kontextu. Tato zjištění ukazují, že tento přístup zlepšuje komunikační dovednosti a sebejistotu začínajících učitelů a tudíž posiluje i efektivní učení a vyučování a minimalizuje negativní kontakt, např. nedorozumění, nevěnování si pozornosti, konflikt. Začínající učitelé si začínají vyučování plně užívat a získávají energii a chuť pro tuto práci. Tento příspěvek vznikl v rámci Programu rozvoje vědních oblastí na Univerzitě Karlově č. P07 Psychosociální aspekty kvality života, podprogram Psychologické a sociální aspekty utváření životních drah, životní stylů a kvality života - determinanty a perspektivy.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů