The attachment theory in application to teacher-student relationships
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10324089" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10324089 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vztah učitel-žák z pohledu teorie attachmentu
Original language description
Cílem toho článku je představit teorii attachmentu ve vztazích učitel-žák. Zkoumat vztah učitel-žák z perspektivy teorie attachmentu je relativně nový trend, jehož počátky můžeme sledovat přibližně od 90. let 20. století. Ačkoliv se ukazuje, že si většina žáků nevytváří ke svým učitelům vazbu ve smyslu attachmentu, výzkumy z posledních dvaceti letech potvrdily oprávněnost aplikace teorie attachmentu na vztahy učitel-žák. Zejména se ukazuje, že pozitivní bezpečný vztah k učiteli může být důležitý pro ohrožené děti a děti s poruchami chování.
Czech name
Vztah učitel-žák z pohledu teorie attachmentu
Czech description
Cílem toho článku je představit teorii attachmentu ve vztazích učitel-žák. Zkoumat vztah učitel-žák z perspektivy teorie attachmentu je relativně nový trend, jehož počátky můžeme sledovat přibližně od 90. let 20. století. Ačkoliv se ukazuje, že si většina žáků nevytváří ke svým učitelům vazbu ve smyslu attachmentu, výzkumy z posledních dvaceti letech potvrdily oprávněnost aplikace teorie attachmentu na vztahy učitel-žák. Zejména se ukazuje, že pozitivní bezpečný vztah k učiteli může být důležitý pro ohrožené děti a děti s poruchami chování.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Škola jako místo setkávání 2016 aneb učení je zábavné a inspirativní v každém věku
ISBN
978-80-7308-643-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
77-84
Publisher name
Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, 2016
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Apr 15, 2016
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—