All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Teacher-Student Relationship and Attachment Theory

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10325776" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10325776 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    K čemu je důležitý dobrý vztah mezi učiteli a žáky?

  • Original language description

    Cílem toho článku je představit teorii attachmentu ve vztazích učitel-žák. Zkoumat vztah učitel-žák z perspektivy teorie attachmentu je relativně nový trend, jehož počátky můžeme sledovat přibližně od 90. let 20. století. Ačkoliv se ukazuje, že si většina žáků nevytváří ke svým učitelům vazbu ve smyslu attachmentu, výzkumy z posledních dvaceti letech potvrdily oprávněnost aplikace teorie attachmentu na vztahy učitel-žák. Zejména se ukazuje, že pozitivní bezpečný vztah k učiteli může být důležitý pro ohrožené děti a děti s poruchami chování.

  • Czech name

    K čemu je důležitý dobrý vztah mezi učiteli a žáky?

  • Czech description

    Cílem toho článku je představit teorii attachmentu ve vztazích učitel-žák. Zkoumat vztah učitel-žák z perspektivy teorie attachmentu je relativně nový trend, jehož počátky můžeme sledovat přibližně od 90. let 20. století. Ačkoliv se ukazuje, že si většina žáků nevytváří ke svým učitelům vazbu ve smyslu attachmentu, výzkumy z posledních dvaceti letech potvrdily oprávněnost aplikace teorie attachmentu na vztahy učitel-žák. Zejména se ukazuje, že pozitivní bezpečný vztah k učiteli může být důležitý pro ohrožené děti a děti s poruchami chování.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Školní poradenství v praxi

  • ISSN

    2336-3436

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    3

  • Issue of the periodical within the volume

    5

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    2

  • Pages from-to

    22-23

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database