Czech Version of the Project Wrilab2
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10335804" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10335804 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Česká verze projektu Wrilab2
Original language description
Kapitola v monografii ve stručnosti zmiňuje jednotlivé fáze mezinárodního projektu Wrilab2 (www.wrilab2.eu) a jejich výsledky: dotazníkové šetření o procesech a strategiích psaní v L1 a L2 se zaměřením na respondenty s cílovým jazykem češtinou, sběr a analýzu kontrolních esejí mezi vysokošloskými respondenty - studenty češtiny jako L2/FL a výběr žánrů pro didaktické jednotky on-line kurzu psaní v češtině jako L2/FL pro úrovně B1, B2 a C1 podle SERR. Dále se zamýšlí nad didaktickým rámcem projektu Wrilab2 a vymezuje proces psaní z různých hledisek. Po prezentaci struktury jednotlivých on-line lekcí přináší zhodnocení on-line kurzu jak ze strany vyučujících, tak studentů. V závěru pojednává o typologii chyb v písemných produktech zahraničních studentů češtiny jako cizího/druhého jazyka, a to z hlediska metodologie zaměřené na informativnost, strukturu textu, kohezi a koherenci, i z hlediska klasifikace rozšířené o gramaticko-lexikální aspekty chybovosti.
Czech name
Česká verze projektu Wrilab2
Czech description
Kapitola v monografii ve stručnosti zmiňuje jednotlivé fáze mezinárodního projektu Wrilab2 (www.wrilab2.eu) a jejich výsledky: dotazníkové šetření o procesech a strategiích psaní v L1 a L2 se zaměřením na respondenty s cílovým jazykem češtinou, sběr a analýzu kontrolních esejí mezi vysokošloskými respondenty - studenty češtiny jako L2/FL a výběr žánrů pro didaktické jednotky on-line kurzu psaní v češtině jako L2/FL pro úrovně B1, B2 a C1 podle SERR. Dále se zamýšlí nad didaktickým rámcem projektu Wrilab2 a vymezuje proces psaní z různých hledisek. Po prezentaci struktury jednotlivých on-line lekcí přináší zhodnocení on-line kurzu jak ze strany vyučujících, tak studentů. V závěru pojednává o typologii chyb v písemných produktech zahraničních studentů češtiny jako cizího/druhého jazyka, a to z hlediska metodologie zaměřené na informativnost, strukturu textu, kohezi a koherenci, i z hlediska klasifikace rozšířené o gramaticko-lexikální aspekty chybovosti.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Wrilab2 A Didactical Approach to Develop Text Competences in L2
ISBN
978-3-643-90859-9
Number of pages of the result
27
Pages from-to
75-101
Number of pages of the book
166
Publisher name
LIT Verlag GmbH Co. KG Wien
Place of publication
Zürich
UT code for WoS chapter
—