All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Czech Version of the Project Wrilab2

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10335804" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10335804 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Česká verze projektu Wrilab2

  • Original language description

    Kapitola v monografii ve stručnosti zmiňuje jednotlivé fáze mezinárodního projektu Wrilab2 (www.wrilab2.eu) a jejich výsledky: dotazníkové šetření o procesech a strategiích psaní v L1 a L2 se zaměřením na respondenty s cílovým jazykem češtinou, sběr a analýzu kontrolních esejí mezi vysokošloskými respondenty - studenty češtiny jako L2/FL a výběr žánrů pro didaktické jednotky on-line kurzu psaní v češtině jako L2/FL pro úrovně B1, B2 a C1 podle SERR. Dále se zamýšlí nad didaktickým rámcem projektu Wrilab2 a vymezuje proces psaní z různých hledisek. Po prezentaci struktury jednotlivých on-line lekcí přináší zhodnocení on-line kurzu jak ze strany vyučujících, tak studentů. V závěru pojednává o typologii chyb v písemných produktech zahraničních studentů češtiny jako cizího/druhého jazyka, a to z hlediska metodologie zaměřené na informativnost, strukturu textu, kohezi a koherenci, i z hlediska klasifikace rozšířené o gramaticko-lexikální aspekty chybovosti.

  • Czech name

    Česká verze projektu Wrilab2

  • Czech description

    Kapitola v monografii ve stručnosti zmiňuje jednotlivé fáze mezinárodního projektu Wrilab2 (www.wrilab2.eu) a jejich výsledky: dotazníkové šetření o procesech a strategiích psaní v L1 a L2 se zaměřením na respondenty s cílovým jazykem češtinou, sběr a analýzu kontrolních esejí mezi vysokošloskými respondenty - studenty češtiny jako L2/FL a výběr žánrů pro didaktické jednotky on-line kurzu psaní v češtině jako L2/FL pro úrovně B1, B2 a C1 podle SERR. Dále se zamýšlí nad didaktickým rámcem projektu Wrilab2 a vymezuje proces psaní z různých hledisek. Po prezentaci struktury jednotlivých on-line lekcí přináší zhodnocení on-line kurzu jak ze strany vyučujících, tak studentů. V závěru pojednává o typologii chyb v písemných produktech zahraničních studentů češtiny jako cizího/druhého jazyka, a to z hlediska metodologie zaměřené na informativnost, strukturu textu, kohezi a koherenci, i z hlediska klasifikace rozšířené o gramaticko-lexikální aspekty chybovosti.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Wrilab2 A Didactical Approach to Develop Text Competences in L2

  • ISBN

    978-3-643-90859-9

  • Number of pages of the result

    27

  • Pages from-to

    75-101

  • Number of pages of the book

    166

  • Publisher name

    LIT Verlag GmbH  Co. KG Wien

  • Place of publication

    Zürich

  • UT code for WoS chapter