Development of writing skills in Czech as a second language in the academic environment
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10335815" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10335815 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://casajc.cz/article/show/25" target="_blank" >http://casajc.cz/article/show/25</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rozvoj dovednosti psaní v češtině jako cizím/druhém jazyku v akademickém prostředí
Original language description
Příspěvek představuje mezinárodní projekt WRILAB2 - on-line reading and writing laboratory for Czech, German, Italian and Slovenian as L2 (www.wrilab2.eu), a sice jeho část zabývající se rozvojem dovednosti psaní v češtině jako cizím/ druhém jazyku (jazyková úroveň B1, B2 a C1) v akademickém prostředí. Představuje výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na dovednost psaní v konfrontačním pohledu (psaní v mateřštině versus psaní v cizím/ druhém jazyku), které mezi zahraničními vysokoškolskými studenty češtiny na ÚBS FF UK a ÚJOP UK Albertov probíhalo od října 2014 do ledna 2015. Názory zahraničních studentů z dotazníkového šetření jsou v příspěvku konfrontovány s kvalitativní analýzou písemných prací týchž respondentů, jež byly sebrány na jaře 2015. Závěrem je představen vznikající e-learningový kurz psaní v češtině jako cizím/druhém jazyku, který bude spuštěn v r. 2016. Kurz při zohlednění potřeb respondentů má za cíl zdokonalit jejich dovednost psaní v akademickém prostředí.
Czech name
Rozvoj dovednosti psaní v češtině jako cizím/druhém jazyku v akademickém prostředí
Czech description
Příspěvek představuje mezinárodní projekt WRILAB2 - on-line reading and writing laboratory for Czech, German, Italian and Slovenian as L2 (www.wrilab2.eu), a sice jeho část zabývající se rozvojem dovednosti psaní v češtině jako cizím/ druhém jazyku (jazyková úroveň B1, B2 a C1) v akademickém prostředí. Představuje výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na dovednost psaní v konfrontačním pohledu (psaní v mateřštině versus psaní v cizím/ druhém jazyku), které mezi zahraničními vysokoškolskými studenty češtiny na ÚBS FF UK a ÚJOP UK Albertov probíhalo od října 2014 do ledna 2015. Názory zahraničních studentů z dotazníkového šetření jsou v příspěvku konfrontovány s kvalitativní analýzou písemných prací týchž respondentů, jež byly sebrány na jaře 2015. Závěrem je představen vznikající e-learningový kurz psaní v češtině jako cizím/druhém jazyku, který bude spuštěn v r. 2016. Kurz při zohlednění potřeb respondentů má za cíl zdokonalit jejich dovednost psaní v akademickém prostředí.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
CASALC Review
ISSN
1804-9435
e-ISSN
—
Volume of the periodical
6
Issue of the periodical within the volume
1/2016-2017
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
94-101
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—