Dyslexia: psychological aspects
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10401962" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10401962 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Dyslexie: psychologické souvislosti
Original language description
Publikace představuje čtenářům problematiku dyslexie v celém vývoji jedince - od varovných signálů v předškolním věku až po specifické obtíže dospělých, které jsou často kombinací dyslexie a sekundárně rozvinutých psychosociálních obtíží. První kapitoly knihy se zaměřují na proces čtení, na komplikace, které při něm mohou nastat, a na to, z čeho tyto obtíže pramení i jak je identifikovat. Jsou prezentovány nejnovější tuzemské a zahraniční výzkumné studie z oblasti neurověd, pedagogické psychologie i speciální pedagogiky, které objasňují etiologii i symptomatiku dyslexie. Druhá polovina publikace nabízí široké spektrum diagnostických i intervenčních postupů pro všechny věkové kategorie, které jsou aktuálně využívány tuzemskými i zahraničními odbornými institucemi. Klade přitom důraz na postupy, které jsou prověřené výzkumem a zajišťují komplexní rozvoj kognitivních schopností. Kniha je určena psychologům a speciálním pedagogům, učitelům základních i středních škol a vysokoškolským studentům všech uvedených oborů.
Czech name
Dyslexie: psychologické souvislosti
Czech description
Publikace představuje čtenářům problematiku dyslexie v celém vývoji jedince - od varovných signálů v předškolním věku až po specifické obtíže dospělých, které jsou často kombinací dyslexie a sekundárně rozvinutých psychosociálních obtíží. První kapitoly knihy se zaměřují na proces čtení, na komplikace, které při něm mohou nastat, a na to, z čeho tyto obtíže pramení i jak je identifikovat. Jsou prezentovány nejnovější tuzemské a zahraniční výzkumné studie z oblasti neurověd, pedagogické psychologie i speciální pedagogiky, které objasňují etiologii i symptomatiku dyslexie. Druhá polovina publikace nabízí široké spektrum diagnostických i intervenčních postupů pro všechny věkové kategorie, které jsou aktuálně využívány tuzemskými i zahraničními odbornými institucemi. Klade přitom důraz na postupy, které jsou prověřené výzkumem a zajišťují komplexní rozvoj kognitivních schopností. Kniha je určena psychologům a speciálním pedagogům, učitelům základních i středních škol a vysokoškolským studentům všech uvedených oborů.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-247-3950-2
Number of pages
248
Publisher name
Grada
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—