Home-schooling - an Opportunity for Children with Specific Educational Needs: a case study of a pupil with dyslexia
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10328476" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10328476 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Domácí vzdělávání - příležitost pro děti se specifickými vzdělávacími potřebami: Případová studie žáka s dyslexií
Original language description
Domácí (individuální) vzdělávání je alternativní formou vzdělávání, kterou český vzdělávací systém v současné době umožňuje po celou dobu povinné školní docházky. Domácí vzdělávání poskytuje možnost individualizace vzdělávání tam, kde je to z nejrůznějších důvodů zapotřebí. V tomto příspěvku je čtenářům předložena zkušenost individuálního vzdělávání chlapce se speciálními vzdělávacími potřebami (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, nevyhraněná lateralita, specifické poruchy učení) v kombinaci s nadprůměrným IQ. Pozornost je zaměřena na období, v němž probíhal individuálně vedený nácvik čtení a psaní. Příspěvek podrobně popisuje chlapcovy obtíže při osvojování si čtenářské gramotnosti a zvládání psaní a rovněž popisuje metody nácviku, jejichž pomocí ho matka nakonec číst a psát naučila. V návaznosti stručně popisuje chlapcovo studium až po maturitu, přijetí na vysokou školu a nástup do zaměstnání. Kazuistika poukazuje na skutečnost, že domácí vzdělávání může být pro děti se speciálními potřebami velkým přínosem.
Czech name
Domácí vzdělávání - příležitost pro děti se specifickými vzdělávacími potřebami: Případová studie žáka s dyslexií
Czech description
Domácí (individuální) vzdělávání je alternativní formou vzdělávání, kterou český vzdělávací systém v současné době umožňuje po celou dobu povinné školní docházky. Domácí vzdělávání poskytuje možnost individualizace vzdělávání tam, kde je to z nejrůznějších důvodů zapotřebí. V tomto příspěvku je čtenářům předložena zkušenost individuálního vzdělávání chlapce se speciálními vzdělávacími potřebami (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, nevyhraněná lateralita, specifické poruchy učení) v kombinaci s nadprůměrným IQ. Pozornost je zaměřena na období, v němž probíhal individuálně vedený nácvik čtení a psaní. Příspěvek podrobně popisuje chlapcovy obtíže při osvojování si čtenářské gramotnosti a zvládání psaní a rovněž popisuje metody nácviku, jejichž pomocí ho matka nakonec číst a psát naučila. V návaznosti stručně popisuje chlapcovo studium až po maturitu, přijetí na vysokou školu a nástup do zaměstnání. Kazuistika poukazuje na skutečnost, že domácí vzdělávání může být pro děti se speciálními potřebami velkým přínosem.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA16-17708S" target="_blank" >GA16-17708S: Home Education - Facts, Analyses, Diagnostics</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Speciální pedagogika
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Volume of the periodical
Neuveden
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
37
Pages from-to
224-260
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—