All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Home-schooling - an Opportunity for Children with Specific Educational Needs: a case study of a pupil with dyslexia

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10328476" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10328476 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Domácí vzdělávání - příležitost pro děti se specifickými vzdělávacími potřebami: Případová studie žáka s dyslexií

  • Original language description

    Domácí (individuální) vzdělávání je alternativní formou vzdělávání, kterou český vzdělávací systém v současné době umožňuje po celou dobu povinné školní docházky. Domácí vzdělávání poskytuje možnost individualizace vzdělávání tam, kde je to z nejrůznějších důvodů zapotřebí. V tomto příspěvku je čtenářům předložena zkušenost individuálního vzdělávání chlapce se speciálními vzdělávacími potřebami (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, nevyhraněná lateralita, specifické poruchy učení) v kombinaci s nadprůměrným IQ. Pozornost je zaměřena na období, v němž probíhal individuálně vedený nácvik čtení a psaní. Příspěvek podrobně popisuje chlapcovy obtíže při osvojování si čtenářské gramotnosti a zvládání psaní a rovněž popisuje metody nácviku, jejichž pomocí ho matka nakonec číst a psát naučila. V návaznosti stručně popisuje chlapcovo studium až po maturitu, přijetí na vysokou školu a nástup do zaměstnání. Kazuistika poukazuje na skutečnost, že domácí vzdělávání může být pro děti se speciálními potřebami velkým přínosem.

  • Czech name

    Domácí vzdělávání - příležitost pro děti se specifickými vzdělávacími potřebami: Případová studie žáka s dyslexií

  • Czech description

    Domácí (individuální) vzdělávání je alternativní formou vzdělávání, kterou český vzdělávací systém v současné době umožňuje po celou dobu povinné školní docházky. Domácí vzdělávání poskytuje možnost individualizace vzdělávání tam, kde je to z nejrůznějších důvodů zapotřebí. V tomto příspěvku je čtenářům předložena zkušenost individuálního vzdělávání chlapce se speciálními vzdělávacími potřebami (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, nevyhraněná lateralita, specifické poruchy učení) v kombinaci s nadprůměrným IQ. Pozornost je zaměřena na období, v němž probíhal individuálně vedený nácvik čtení a psaní. Příspěvek podrobně popisuje chlapcovy obtíže při osvojování si čtenářské gramotnosti a zvládání psaní a rovněž popisuje metody nácviku, jejichž pomocí ho matka nakonec číst a psát naučila. V návaznosti stručně popisuje chlapcovo studium až po maturitu, přijetí na vysokou školu a nástup do zaměstnání. Kazuistika poukazuje na skutečnost, že domácí vzdělávání může být pro děti se speciálními potřebami velkým přínosem.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA16-17708S" target="_blank" >GA16-17708S: Home Education - Facts, Analyses, Diagnostics</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    Neuveden

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    37

  • Pages from-to

    224-260

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database