Formative potential of experience education and social pedagogy
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10402200" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10402200 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Formativní potenciál výchovy prožitkem a sociální pedagogika
Original language description
Cílem textu je poukázat na možnosti zážitkové pedagogiky v kontextu sociálně pedagogickém. Článek poukazuje na možnosti, jak může sociální pedagogika využít kultivační sílu prožitku a vysvětluje, proč je možné sociální pedagogiku vnímat jako formu životní pomoci. Prostor je věnován teoretickému zdůvodnění formativního potenciálu prožitku v kontextu fenoménu životní každodennosti, působení sociálních pedagogů v praxi a je poukázáno na skutečnost, že zážitková pedagogika může vytvářet vhodné příležitosti pro spolupráci sociálních pedagogů a mladých lidí rozvíjejících alternativní či rizikový životní styl. Je poukázáno na to, že zážitkově laděné programy a činnosti lze využívat u dětí, mládeže a mladých dospělých v oblasti terciární prevence s cílem podpořit silné stránky osobnosti a vytvořit příležitost pro jejich osobní růst i reintegraci do společnosti. V závěru textu jsou prezentovány výsledky výzkumů orientovaných na zážitkovou pedagogiku, které potvrzují pozitivní vliv zážitkově zaměřených projektů na děti a mládež. Metodologicky je text založen na analýze odborné literatury, výzkumů a dalších zdrojů a na teoretické syntéze poznatků.
Czech name
Formativní potenciál výchovy prožitkem a sociální pedagogika
Czech description
Cílem textu je poukázat na možnosti zážitkové pedagogiky v kontextu sociálně pedagogickém. Článek poukazuje na možnosti, jak může sociální pedagogika využít kultivační sílu prožitku a vysvětluje, proč je možné sociální pedagogiku vnímat jako formu životní pomoci. Prostor je věnován teoretickému zdůvodnění formativního potenciálu prožitku v kontextu fenoménu životní každodennosti, působení sociálních pedagogů v praxi a je poukázáno na skutečnost, že zážitková pedagogika může vytvářet vhodné příležitosti pro spolupráci sociálních pedagogů a mladých lidí rozvíjejících alternativní či rizikový životní styl. Je poukázáno na to, že zážitkově laděné programy a činnosti lze využívat u dětí, mládeže a mladých dospělých v oblasti terciární prevence s cílem podpořit silné stránky osobnosti a vytvořit příležitost pro jejich osobní růst i reintegraci do společnosti. V závěru textu jsou prezentovány výsledky výzkumů orientovaných na zážitkovou pedagogiku, které potvrzují pozitivní vliv zážitkově zaměřených projektů na děti a mládež. Metodologicky je text založen na analýze odborné literatury, výzkumů a dalších zdrojů a na teoretické syntéze poznatků.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Přínosy a možnosti využití učení a výchovy v přírodě a prožitkem v aktuálním kontextu i v historických souvislostech
ISBN
978-80-87723-47-0
Number of pages of the result
20
Pages from-to
8-27
Number of pages of the book
160
Publisher name
Palestra
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—