On the Problem of the Origin of Arthur C. Danto's End-of-Art Thesis
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10407227" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10407227 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=uyhsc0VI88" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=uyhsc0VI88</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
K původu teze o konci umění Arthura C. Danta
Original language description
V roce 1984 proslovil americký filozof Arthur C. Danto tezi, že umění dospělo ke konci. Přestože uplynulo již více než třicet let od vydání článku "Konec umění", filozofové stále přicházejí s novými interpretacemi této teze. Ačkoli je konec umění předmětem odborné analýzy, je otázce jejího původu věnována jen minimální pozornost. Dantova teze je tak stále identifikována se slavnou Hegelovou myšlenkou, že pro nás umění je a zůstává čímsi minulým. Oproti této intepretaci argumentuji, že Dantova teze nebyla inspirována pouze Hegelem, ale především četbou Thomase Kuhna, Alexandra Kojèva a Josiaha Royce. Pokud jde o samotného Hegela, mým cílem bude prokázat, že Dantovi nebyly inspirací Hegelovy přednášky z estetiky, které v ČR vyšly pod názvem Estetika, ale Fenomenologie ducha. Celkové vyznění teze pak dotvářely Dantovy vlastní úvahy o povaze historického vysvětlení a charakteristika pojmu narativu především. Proto představuje, jak hodlám prokázat, Dantova teze o konci umění originálnější přínos pro filozofii umění než se má obecně za to.
Czech name
K původu teze o konci umění Arthura C. Danta
Czech description
V roce 1984 proslovil americký filozof Arthur C. Danto tezi, že umění dospělo ke konci. Přestože uplynulo již více než třicet let od vydání článku "Konec umění", filozofové stále přicházejí s novými interpretacemi této teze. Ačkoli je konec umění předmětem odborné analýzy, je otázce jejího původu věnována jen minimální pozornost. Dantova teze je tak stále identifikována se slavnou Hegelovou myšlenkou, že pro nás umění je a zůstává čímsi minulým. Oproti této intepretaci argumentuji, že Dantova teze nebyla inspirována pouze Hegelem, ale především četbou Thomase Kuhna, Alexandra Kojèva a Josiaha Royce. Pokud jde o samotného Hegela, mým cílem bude prokázat, že Dantovi nebyly inspirací Hegelovy přednášky z estetiky, které v ČR vyšly pod názvem Estetika, ale Fenomenologie ducha. Celkové vyznění teze pak dotvářely Dantovy vlastní úvahy o povaze historického vysvětlení a charakteristika pojmu narativu především. Proto představuje, jak hodlám prokázat, Dantova teze o konci umění originálnější přínos pro filozofii umění než se má obecně za to.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
60400 - Arts (arts, history of arts, performing arts, music)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny
ISSN
1802-8918
e-ISSN
—
Volume of the periodical
27
Issue of the periodical within the volume
Neuveden
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
23
Pages from-to
136-158
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—