All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Preparing Czech Teachers to adapt students to everyday life and/or to lead them to acquiring the general culture knowledge

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10421502" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10421502 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216208:11410/20:10421502

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=be9aDc39no" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=be9aDc39no</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    francouzština

  • Original language name

    Former les enseignants tchèques a préparer les élèves a la vie quotidienne et/ou a acquérir une culture générale

  • Original language description

    Text se zabývá otázkou vztahu mezi vzdělaností a klíčovými kompetencemi v přípravě budoucích učitelů v České republice. Na pozadí kritiky vágní formulace očekávaných výstupů v RVP text kritizuje rétoriku kompetencí a její negativní dopady na vzdělanostní úroveň studentů všech stupňů škol. V textu se také řeší otázka vágního uchopení konstruktu vzdělanosti v souvislostech s aktuálním stavem univerzitní instituce a ideologií společnosti vědění. Je nastolena otázka, do jaké míry ještě vůbec hraje pojem vzdělanosti nějakou roli v přípravě budoucích učitelů.

  • Czech name

  • Czech description

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Penser l&apos;éducation

  • ISSN

    1253-1006

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2020

  • Issue of the periodical within the volume

    46

  • Country of publishing house

    FR - FRANCE

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    91-103

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database