Preparing Czech Teachers to adapt students to everyday life and/or to lead them to acquiring the general culture knowledge
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10421502" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10421502 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216208:11410/20:10421502
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=be9aDc39no" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=be9aDc39no</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
francouzština
Original language name
Former les enseignants tchèques a préparer les élèves a la vie quotidienne et/ou a acquérir une culture générale
Original language description
Text se zabývá otázkou vztahu mezi vzdělaností a klíčovými kompetencemi v přípravě budoucích učitelů v České republice. Na pozadí kritiky vágní formulace očekávaných výstupů v RVP text kritizuje rétoriku kompetencí a její negativní dopady na vzdělanostní úroveň studentů všech stupňů škol. V textu se také řeší otázka vágního uchopení konstruktu vzdělanosti v souvislostech s aktuálním stavem univerzitní instituce a ideologií společnosti vědění. Je nastolena otázka, do jaké míry ještě vůbec hraje pojem vzdělanosti nějakou roli v přípravě budoucích učitelů.
Czech name
—
Czech description
—
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Penser l'éducation
ISSN
1253-1006
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2020
Issue of the periodical within the volume
46
Country of publishing house
FR - FRANCE
Number of pages
13
Pages from-to
91-103
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—