Love as a neglected pedagogical theme?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10421504" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10421504 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Láska jako opomíjené pedagogické téma?
Original language description
Text se zamýšlí nad místem lásky ve školní edukaci. Vychází z toho, že tradiční přístup školní edukace usilující o předání neosobní, hodnotově neutrální struktury vzdělávacích obsahů v podstatě vytěsnil klíčovou existenciální zkušenost - prožitek lásky. Text kritizuje jednostranně vztahové chápání lásky ve vybraných psychosociálních teoriích, upozorňuje na význam existencialistické pedagogiky pro obnovení zájmu o hodnotové a prožitkové motivy ve výchově a snaží se demonstrovat důvody, proč je motiv lásky zásadní pro humanistické pojetí edukace.
Czech name
Láska jako opomíjené pedagogické téma?
Czech description
Text se zamýšlí nad místem lásky ve školní edukaci. Vychází z toho, že tradiční přístup školní edukace usilující o předání neosobní, hodnotově neutrální struktury vzdělávacích obsahů v podstatě vytěsnil klíčovou existenciální zkušenost - prožitek lásky. Text kritizuje jednostranně vztahové chápání lásky ve vybraných psychosociálních teoriích, upozorňuje na význam existencialistické pedagogiky pro obnovení zájmu o hodnotové a prožitkové motivy ve výchově a snaží se demonstrovat důvody, proč je motiv lásky zásadní pro humanistické pojetí edukace.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Existence a koexistence ve filosofické, speciálněpedagogické a psychologické reflexi. Inkluzivní škola
ISBN
978-80-7603-154-8
Number of pages of the result
13
Pages from-to
37-49
Number of pages of the book
534
Publisher name
Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—