Teachers of teachers: career paths and approaches to teaching
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F24%3A10489304" target="_blank" >RIV/00216208:11210/24:10489304 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://karolinum.cz/knihy/kasikova-ucitele-ucitelu-profesni-drahy-a-pojeti-vyuky-30943" target="_blank" >https://karolinum.cz/knihy/kasikova-ucitele-ucitelu-profesni-drahy-a-pojeti-vyuky-30943</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Učitelé učitelů: profesní dráhy a pojetí výuky
Original language description
Kniha Učitelé učitelů je věnována kvalitativnímu zkoumání pojetí profese vysokoškolských učitelů připravujících budoucí učitele ZŠ a SŠ a jejich kariérních příběhů a akademických drah. A to s hlavním zaměřením na akademiky věnující se výuce pedagogiky, psychologie a oborových didaktik. Je složena z teoretických studií a z řady různě rozsáhlých výzkumných sond sledujících výše uvedená zaměření. Respondenty byli vysokoškolští pedagogové, ale též jejich studenti aktuální i bývalí. Při výzkumu byly využity zejména rozhovory, dále pozorování i metody typu volné psaní strukturované základními otázkami. Zaměření sond a jejich výsledky se ubírají různými směry. Kromě vážných zamyšlení nad (i společenskými) hodnotami profese učitele učitelů a jejími potenciály pro změnu věcí se sondy dotýkají i velmi osobních profesních zájmů, radostí a strastí, hledání sebe samého v této roli či kritiky akademických poměrů. Klíčová témata procházející zjištěními jsou "hledání optimálního modelu vlastní pedagogické práce", "řešení (nikdy nekončícího) problému ve vztahu teorie a praxe v učitelském vzdělání" a též "vztah vědy, výzkumu a současně praktického učitelského úkolu při přípravě budoucích kantorů".
Czech name
Učitelé učitelů: profesní dráhy a pojetí výuky
Czech description
Kniha Učitelé učitelů je věnována kvalitativnímu zkoumání pojetí profese vysokoškolských učitelů připravujících budoucí učitele ZŠ a SŠ a jejich kariérních příběhů a akademických drah. A to s hlavním zaměřením na akademiky věnující se výuce pedagogiky, psychologie a oborových didaktik. Je složena z teoretických studií a z řady různě rozsáhlých výzkumných sond sledujících výše uvedená zaměření. Respondenty byli vysokoškolští pedagogové, ale též jejich studenti aktuální i bývalí. Při výzkumu byly využity zejména rozhovory, dále pozorování i metody typu volné psaní strukturované základními otázkami. Zaměření sond a jejich výsledky se ubírají různými směry. Kromě vážných zamyšlení nad (i společenskými) hodnotami profese učitele učitelů a jejími potenciály pro změnu věcí se sondy dotýkají i velmi osobních profesních zájmů, radostí a strastí, hledání sebe samého v této roli či kritiky akademických poměrů. Klíčová témata procházející zjištěními jsou "hledání optimálního modelu vlastní pedagogické práce", "řešení (nikdy nekončícího) problému ve vztahu teorie a praxe v učitelském vzdělání" a též "vztah vědy, výzkumu a současně praktického učitelského úkolu při přípravě budoucích kantorů".
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-246-5848-3
Number of pages
238
Publisher name
Karolinum
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—