All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Selected Tax Implications of Advertising, Sponsorship and Donations in Sport

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F23%3A10475394" target="_blank" >RIV/00216208:11220/23:10475394 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=7xK0C1Jdb_" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=7xK0C1Jdb_</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vybrané daňové souvislosti reklamy, sponzoringu a darů ve sportu

  • Original language description

    Oblast sportu je s problematikou reklamy, sponzoringu a darů neoddělitelně spjata. Příjmy sportovců z těchto zdrojů na straně jedné a jim odpovídající výdaje výrobců, a to nejen sportovních značek, sponzorů sportovních klubů a sportovců, podporovatelů sportu, představují velmi zásadní procento finančních toků ve sportu. Právní úprava zejména v oblasti reklamy se musí řídit limitujícími pravidly, v jejichž rámci se jednotlivé formy reklamy musí pohybovat. Autorka se tak v tomto článku nejprve zabývá vymezením institutů reklamy, sponzoringu a darů ve sportu a v další části nahlíží na tuto činnost z hlediska jejích vybraných daňových aspektů, a to zejména s akcentem na otázku daňové uznatelnosti nákladů na reklamu, dary a sponzoring vynaložených. Byť by se na první pohled mohlo zdát, že sport, marketing a daňové aspekty jsou oddělené světy, je celá tato problematika protkána jedním společným jmenovatelem, kterým je získávání finančních prostředků pro podporu sportu, přičemž právě daně sehrávají významnou úlohu jako klíčového nástroje pro motivaci subjektů ke směřování finančních toků na účely související se sportem a nejrůznější sportovní aktivity, což je vzhledem ke stále rostoucí celospolečenské úloze sportu velmi přínosná, lze říci téměř nezastupitelná úloha.

  • Czech name

    Vybrané daňové souvislosti reklamy, sponzoringu a darů ve sportu

  • Czech description

    Oblast sportu je s problematikou reklamy, sponzoringu a darů neoddělitelně spjata. Příjmy sportovců z těchto zdrojů na straně jedné a jim odpovídající výdaje výrobců, a to nejen sportovních značek, sponzorů sportovních klubů a sportovců, podporovatelů sportu, představují velmi zásadní procento finančních toků ve sportu. Právní úprava zejména v oblasti reklamy se musí řídit limitujícími pravidly, v jejichž rámci se jednotlivé formy reklamy musí pohybovat. Autorka se tak v tomto článku nejprve zabývá vymezením institutů reklamy, sponzoringu a darů ve sportu a v další části nahlíží na tuto činnost z hlediska jejích vybraných daňových aspektů, a to zejména s akcentem na otázku daňové uznatelnosti nákladů na reklamu, dary a sponzoring vynaložených. Byť by se na první pohled mohlo zdát, že sport, marketing a daňové aspekty jsou oddělené světy, je celá tato problematika protkána jedním společným jmenovatelem, kterým je získávání finančních prostředků pro podporu sportu, přičemž právě daně sehrávají významnou úlohu jako klíčového nástroje pro motivaci subjektů ke směřování finančních toků na účely související se sportem a nejrůznější sportovní aktivity, což je vzhledem ke stále rostoucí celospolečenské úloze sportu velmi přínosná, lze říci téměř nezastupitelná úloha.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50501 - Law

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Daně a finance

  • ISSN

    1801-6006

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    22

  • Issue of the periodical within the volume

    1-4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    28-34

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database