Selected Tax Implications of Advertising, Sponsorship and Donations in Sport
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F23%3A10475394" target="_blank" >RIV/00216208:11220/23:10475394 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=7xK0C1Jdb_" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=7xK0C1Jdb_</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vybrané daňové souvislosti reklamy, sponzoringu a darů ve sportu
Original language description
Oblast sportu je s problematikou reklamy, sponzoringu a darů neoddělitelně spjata. Příjmy sportovců z těchto zdrojů na straně jedné a jim odpovídající výdaje výrobců, a to nejen sportovních značek, sponzorů sportovních klubů a sportovců, podporovatelů sportu, představují velmi zásadní procento finančních toků ve sportu. Právní úprava zejména v oblasti reklamy se musí řídit limitujícími pravidly, v jejichž rámci se jednotlivé formy reklamy musí pohybovat. Autorka se tak v tomto článku nejprve zabývá vymezením institutů reklamy, sponzoringu a darů ve sportu a v další části nahlíží na tuto činnost z hlediska jejích vybraných daňových aspektů, a to zejména s akcentem na otázku daňové uznatelnosti nákladů na reklamu, dary a sponzoring vynaložených. Byť by se na první pohled mohlo zdát, že sport, marketing a daňové aspekty jsou oddělené světy, je celá tato problematika protkána jedním společným jmenovatelem, kterým je získávání finančních prostředků pro podporu sportu, přičemž právě daně sehrávají významnou úlohu jako klíčového nástroje pro motivaci subjektů ke směřování finančních toků na účely související se sportem a nejrůznější sportovní aktivity, což je vzhledem ke stále rostoucí celospolečenské úloze sportu velmi přínosná, lze říci téměř nezastupitelná úloha.
Czech name
Vybrané daňové souvislosti reklamy, sponzoringu a darů ve sportu
Czech description
Oblast sportu je s problematikou reklamy, sponzoringu a darů neoddělitelně spjata. Příjmy sportovců z těchto zdrojů na straně jedné a jim odpovídající výdaje výrobců, a to nejen sportovních značek, sponzorů sportovních klubů a sportovců, podporovatelů sportu, představují velmi zásadní procento finančních toků ve sportu. Právní úprava zejména v oblasti reklamy se musí řídit limitujícími pravidly, v jejichž rámci se jednotlivé formy reklamy musí pohybovat. Autorka se tak v tomto článku nejprve zabývá vymezením institutů reklamy, sponzoringu a darů ve sportu a v další části nahlíží na tuto činnost z hlediska jejích vybraných daňových aspektů, a to zejména s akcentem na otázku daňové uznatelnosti nákladů na reklamu, dary a sponzoring vynaložených. Byť by se na první pohled mohlo zdát, že sport, marketing a daňové aspekty jsou oddělené světy, je celá tato problematika protkána jedním společným jmenovatelem, kterým je získávání finančních prostředků pro podporu sportu, přičemž právě daně sehrávají významnou úlohu jako klíčového nástroje pro motivaci subjektů ke směřování finančních toků na účely související se sportem a nejrůznější sportovní aktivity, což je vzhledem ke stále rostoucí celospolečenské úloze sportu velmi přínosná, lze říci téměř nezastupitelná úloha.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50501 - Law
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Daně a finance
ISSN
1801-6006
e-ISSN
—
Volume of the periodical
22
Issue of the periodical within the volume
1-4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
7
Pages from-to
28-34
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—