Support of Professional Sport by Companies in the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F19%3A%230000577" target="_blank" >RIV/04274644:_____/19:#0000577 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.fpv.umb.sk/acta-umb-em/list-of-issues/2019/vol-xxi-no-1-2019/case-studies-pripadove-studie/support-of-professional-sport-by-companies-in-the-czech-republic.html" target="_blank" >https://www.fpv.umb.sk/acta-umb-em/list-of-issues/2019/vol-xxi-no-1-2019/case-studies-pripadove-studie/support-of-professional-sport-by-companies-in-the-czech-republic.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.24040/actaem.2019.21.1.6-13" target="_blank" >10.24040/actaem.2019.21.1.6-13</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Podpora profesionálního sportu ze strany podniků v České republice
Original language description
Příspěvek se věnuje problematice sportovního sponzoringu, který se stal v globálním měřítku primární oblastí zájmu sponzorů. V roce 2017 téměř tři čtvrtiny celosvětových sponzorských výdajů podniků směřovaly právě na podporu sportu. I když prostředky získané od sponzorů se staly klíčovými zdroji příjmů zejména profesionálních sportovních organizací, tak se v této souvislosti stále intenzivně ozývají kritické hlasy směrem k silnému využívání sportovního sponzoringu podniky z tzv. společensky citlivých odvětví. Také proto se stalo cílem příspěvku nejen zmapovat aktuální situaci v oblasti sportovního sponzoringu ze strany podniků v České republice, ale zároveň se bližším způsobem zaměřit i na roli a zastoupení podniků z tzv. společensky citlivých odvětví v této oblasti sponzoringu. Výzkum se zaměřil na zkoumání těchto sponzorských otázek v ČR, jak v v rámci dvou vybraných kolektivních sportů (fotbalu a volejbalu), tak v rámci podpory Českého olympijského hnutí ze strany sponzorů.
Czech name
Podpora profesionálního sportu ze strany podniků v České republice
Czech description
Příspěvek se věnuje problematice sportovního sponzoringu, který se stal v globálním měřítku primární oblastí zájmu sponzorů. V roce 2017 téměř tři čtvrtiny celosvětových sponzorských výdajů podniků směřovaly právě na podporu sportu. I když prostředky získané od sponzorů se staly klíčovými zdroji příjmů zejména profesionálních sportovních organizací, tak se v této souvislosti stále intenzivně ozývají kritické hlasy směrem k silnému využívání sportovního sponzoringu podniky z tzv. společensky citlivých odvětví. Také proto se stalo cílem příspěvku nejen zmapovat aktuální situaci v oblasti sportovního sponzoringu ze strany podniků v České republice, ale zároveň se bližším způsobem zaměřit i na roli a zastoupení podniků z tzv. společensky citlivých odvětví v této oblasti sponzoringu. Výzkum se zaměřil na zkoumání těchto sponzorských otázek v ČR, jak v v rámci dvou vybraných kolektivních sportů (fotbalu a volejbalu), tak v rámci podpory Českého olympijského hnutí ze strany sponzorů.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
ACTA UNIVERSITATIS MATTHIAE BELII series Environmental Management [online].
ISSN
1338-4430
e-ISSN
1338-449X
Volume of the periodical
21
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
8
Pages from-to
6-13
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—