SPORT MARKETING. CSR and Sponsoring.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F18%3A%230000347" target="_blank" >RIV/04274644:_____/18:#0000347 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sportovní marketing. CSR a sponzoring.
Original language description
Sportovní marketing se stal jednou z klíčových oblastí řízení sportovních klubů. Do marketingového řízení předních sportovních klubů vstoupila postupně řada novinek a specialit od stanovení hodnoty práv k využití obchodního jména v názvech sportovních stadionů či arén, zefektivnění prodeje vstupenek na sportovní akce až po mnohostranné využívání sociálních sítí. Záměrem knihy je nejen přiblížit stěžejní proměny profesionálního světa sportu, ale zejména hlouběji analyzovat jejich dopady na oblast sportovního marketingu, včetně možností efektivního využívání jeho některých nových moderních nástrojů. Kromě hlavních teoretických východisek, kniha přináší také mnoho inspirativních příkladů ze zahraničního i tuzemského prostředí. Při zpracování toto publikace autor využil poznatků získaných, jak v rámci své vědecko - výzkumné činnosti, tak i v rámci spolupráce s některými předními sportovními kluby v České republice.V posledních letech dochází k poměrně výraznému zintenzivnění požadavků ze strany zúčastněných stran na fungování sportovních organizací. V praxi se jedná o celou řadu souvisejících otázek, ať již např. v podobě zvýšené pozornosti médií směrem k neetickým praktikám ve sportovním světě či silnějšího zájmu fanoušků o sociální aspekty fungování sportovních organizací, se kterými se v současné době musí vedení sportovních organizací zabývat, aby se vyhnuly případné veřejné skepsi. Publikace se proto vůbec jako první v České republice komplexně věnuje i možnostem využití principů konceptu společenské odpovědnosti organizací (CSR) v oblasti sportu. Všímá si hlavních podpůrných argumentů pro spojení CSR a sportu, stejně jako klíčových interních a externích motivů sportovních organizací k jejich zapojení do CSR aktivit. Bližším způsobem jsou představeny CSR iniciativy mezinárodních řídích sportovních institucí (např. MOV, FIFA, UEFA), významných ligových soutěží v zámoří či v Evropě (např. NHL, NBA, Premier League, Bundesliga) či některých předních sportovních klubů u nás i v zahraničí (např. FC Barcelona). Navíc přináší i praktická doporučení zejména směrem k efektivnímu zavádění principů CSR do řízení sportovních organizací, včetně představení jednotlivých fází a kroků implementačního procesu. Zároveň je i prostřednictvím výsledků řady respektovaných výzkumů ukázáno, že implementace CSR do řízení sportovních organizací může přinášet benefity nejen okolní společnosti, ale též sportovním organizacím samotným. Detailní pozornost je věnována i problematice sportovního sponzoringu. Jsou představeny nejen hlavní přínosy, ale i rizika, která mohou být se sportovním sponzoringem spojena. Kniha se snaží také kriticky dotknout mnoha eticky problematických otázek, které se vynořují v souvislosti s uplatňováním sportovního marketingu v soudobé praxi, včetně poměrně silného zastoupení podniků ze společensky citlivých odvětví mezi sponzory vrcholového sportu. Publikace je určena současným a budoucím marketingovým manažerům sportovních organizací, kteří si chtějí osvojit moderní techniky v oblasti marketingové komunikace, public relations či sportovního sponzoringu. Vedle toho mohou publikaci využít i marketingoví či CSR manažeři podniků, kteří se ve svých CSR politikách či marketingových programech snaží zaměřit na podporou sportu a pohybových aktivit. Kniha bude přínosná i pro ty čtenáře, kteří se zabývají sportovním managementem, sociologií či ekonomikou sportu.
Czech name
Sportovní marketing. CSR a sponzoring.
Czech description
Sportovní marketing se stal jednou z klíčových oblastí řízení sportovních klubů. Do marketingového řízení předních sportovních klubů vstoupila postupně řada novinek a specialit od stanovení hodnoty práv k využití obchodního jména v názvech sportovních stadionů či arén, zefektivnění prodeje vstupenek na sportovní akce až po mnohostranné využívání sociálních sítí. Záměrem knihy je nejen přiblížit stěžejní proměny profesionálního světa sportu, ale zejména hlouběji analyzovat jejich dopady na oblast sportovního marketingu, včetně možností efektivního využívání jeho některých nových moderních nástrojů. Kromě hlavních teoretických východisek, kniha přináší také mnoho inspirativních příkladů ze zahraničního i tuzemského prostředí. Při zpracování toto publikace autor využil poznatků získaných, jak v rámci své vědecko - výzkumné činnosti, tak i v rámci spolupráce s některými předními sportovními kluby v České republice.V posledních letech dochází k poměrně výraznému zintenzivnění požadavků ze strany zúčastněných stran na fungování sportovních organizací. V praxi se jedná o celou řadu souvisejících otázek, ať již např. v podobě zvýšené pozornosti médií směrem k neetickým praktikám ve sportovním světě či silnějšího zájmu fanoušků o sociální aspekty fungování sportovních organizací, se kterými se v současné době musí vedení sportovních organizací zabývat, aby se vyhnuly případné veřejné skepsi. Publikace se proto vůbec jako první v České republice komplexně věnuje i možnostem využití principů konceptu společenské odpovědnosti organizací (CSR) v oblasti sportu. Všímá si hlavních podpůrných argumentů pro spojení CSR a sportu, stejně jako klíčových interních a externích motivů sportovních organizací k jejich zapojení do CSR aktivit. Bližším způsobem jsou představeny CSR iniciativy mezinárodních řídích sportovních institucí (např. MOV, FIFA, UEFA), významných ligových soutěží v zámoří či v Evropě (např. NHL, NBA, Premier League, Bundesliga) či některých předních sportovních klubů u nás i v zahraničí (např. FC Barcelona). Navíc přináší i praktická doporučení zejména směrem k efektivnímu zavádění principů CSR do řízení sportovních organizací, včetně představení jednotlivých fází a kroků implementačního procesu. Zároveň je i prostřednictvím výsledků řady respektovaných výzkumů ukázáno, že implementace CSR do řízení sportovních organizací může přinášet benefity nejen okolní společnosti, ale též sportovním organizacím samotným. Detailní pozornost je věnována i problematice sportovního sponzoringu. Jsou představeny nejen hlavní přínosy, ale i rizika, která mohou být se sportovním sponzoringem spojena. Kniha se snaží také kriticky dotknout mnoha eticky problematických otázek, které se vynořují v souvislosti s uplatňováním sportovního marketingu v soudobé praxi, včetně poměrně silného zastoupení podniků ze společensky citlivých odvětví mezi sponzory vrcholového sportu. Publikace je určena současným a budoucím marketingovým manažerům sportovních organizací, kteří si chtějí osvojit moderní techniky v oblasti marketingové komunikace, public relations či sportovního sponzoringu. Vedle toho mohou publikaci využít i marketingoví či CSR manažeři podniků, kteří se ve svých CSR politikách či marketingových programech snaží zaměřit na podporou sportu a pohybových aktivit. Kniha bude přínosná i pro ty čtenáře, kteří se zabývají sportovním managementem, sociologií či ekonomikou sportu.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
9788027105601
Number of pages
176
Publisher name
Grada Publishing
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—