All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

SPORT MARKETING. CSR and Sponsoring.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F18%3A%230000347" target="_blank" >RIV/04274644:_____/18:#0000347 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Sportovní marketing. CSR a sponzoring.

  • Original language description

    Sportovní marketing se stal jednou z klíčových oblastí řízení sportovních klubů. Do marketingového řízení předních sportovních klubů vstoupila postupně řada novinek a specialit od stanovení hodnoty práv k využití obchodního jména v názvech sportovních stadionů či arén, zefektivnění prodeje vstupenek na sportovní akce až po mnohostranné využívání sociálních sítí. Záměrem knihy je nejen přiblížit stěžejní proměny profesionálního světa sportu, ale zejména hlouběji analyzovat jejich dopady na oblast sportovního marketingu, včetně možností efektivního využívání jeho některých nových moderních nástrojů. Kromě hlavních teoretických východisek, kniha přináší také mnoho inspirativních příkladů ze zahraničního i tuzemského prostředí. Při zpracování toto publikace autor využil poznatků získaných, jak v rámci své vědecko - výzkumné činnosti, tak i v rámci spolupráce s některými předními sportovními kluby v České republice.V posledních letech dochází k poměrně výraznému zintenzivnění požadavků ze strany zúčastněných stran na fungování sportovních organizací. V praxi se jedná o celou řadu souvisejících otázek, ať již např. v podobě zvýšené pozornosti médií směrem k neetickým praktikám ve sportovním světě či silnějšího zájmu fanoušků o sociální aspekty fungování sportovních organizací, se kterými se v současné době musí vedení sportovních organizací zabývat, aby se vyhnuly případné veřejné skepsi. Publikace se proto vůbec jako první v České republice komplexně věnuje i možnostem využití principů konceptu společenské odpovědnosti organizací (CSR) v oblasti sportu. Všímá si hlavních podpůrných argumentů pro spojení CSR a sportu, stejně jako klíčových interních a externích motivů sportovních organizací k jejich zapojení do CSR aktivit. Bližším způsobem jsou představeny CSR iniciativy mezinárodních řídích sportovních institucí (např. MOV, FIFA, UEFA), významných ligových soutěží v zámoří či v Evropě (např. NHL, NBA, Premier League, Bundesliga) či některých předních sportovních klubů u nás i v zahraničí (např. FC Barcelona). Navíc přináší i praktická doporučení zejména směrem k efektivnímu zavádění principů CSR do řízení sportovních organizací, včetně představení jednotlivých fází a kroků implementačního procesu. Zároveň je i prostřednictvím výsledků řady respektovaných výzkumů ukázáno, že implementace CSR do řízení sportovních organizací může přinášet benefity nejen okolní společnosti, ale též sportovním organizacím samotným. Detailní pozornost je věnována i problematice sportovního sponzoringu. Jsou představeny nejen hlavní přínosy, ale i rizika, která mohou být se sportovním sponzoringem spojena. Kniha se snaží také kriticky dotknout mnoha eticky problematických otázek, které se vynořují v souvislosti s uplatňováním sportovního marketingu v soudobé praxi, včetně poměrně silného zastoupení podniků ze společensky citlivých odvětví mezi sponzory vrcholového sportu. Publikace je určena současným a budoucím marketingovým manažerům sportovních organizací, kteří si chtějí osvojit moderní techniky v oblasti marketingové komunikace, public relations či sportovního sponzoringu. Vedle toho mohou publikaci využít i marketingoví či CSR manažeři podniků, kteří se ve svých CSR politikách či marketingových programech snaží zaměřit na podporou sportu a pohybových aktivit. Kniha bude přínosná i pro ty čtenáře, kteří se zabývají sportovním managementem, sociologií či ekonomikou sportu.

  • Czech name

    Sportovní marketing. CSR a sponzoring.

  • Czech description

    Sportovní marketing se stal jednou z klíčových oblastí řízení sportovních klubů. Do marketingového řízení předních sportovních klubů vstoupila postupně řada novinek a specialit od stanovení hodnoty práv k využití obchodního jména v názvech sportovních stadionů či arén, zefektivnění prodeje vstupenek na sportovní akce až po mnohostranné využívání sociálních sítí. Záměrem knihy je nejen přiblížit stěžejní proměny profesionálního světa sportu, ale zejména hlouběji analyzovat jejich dopady na oblast sportovního marketingu, včetně možností efektivního využívání jeho některých nových moderních nástrojů. Kromě hlavních teoretických východisek, kniha přináší také mnoho inspirativních příkladů ze zahraničního i tuzemského prostředí. Při zpracování toto publikace autor využil poznatků získaných, jak v rámci své vědecko - výzkumné činnosti, tak i v rámci spolupráce s některými předními sportovními kluby v České republice.V posledních letech dochází k poměrně výraznému zintenzivnění požadavků ze strany zúčastněných stran na fungování sportovních organizací. V praxi se jedná o celou řadu souvisejících otázek, ať již např. v podobě zvýšené pozornosti médií směrem k neetickým praktikám ve sportovním světě či silnějšího zájmu fanoušků o sociální aspekty fungování sportovních organizací, se kterými se v současné době musí vedení sportovních organizací zabývat, aby se vyhnuly případné veřejné skepsi. Publikace se proto vůbec jako první v České republice komplexně věnuje i možnostem využití principů konceptu společenské odpovědnosti organizací (CSR) v oblasti sportu. Všímá si hlavních podpůrných argumentů pro spojení CSR a sportu, stejně jako klíčových interních a externích motivů sportovních organizací k jejich zapojení do CSR aktivit. Bližším způsobem jsou představeny CSR iniciativy mezinárodních řídích sportovních institucí (např. MOV, FIFA, UEFA), významných ligových soutěží v zámoří či v Evropě (např. NHL, NBA, Premier League, Bundesliga) či některých předních sportovních klubů u nás i v zahraničí (např. FC Barcelona). Navíc přináší i praktická doporučení zejména směrem k efektivnímu zavádění principů CSR do řízení sportovních organizací, včetně představení jednotlivých fází a kroků implementačního procesu. Zároveň je i prostřednictvím výsledků řady respektovaných výzkumů ukázáno, že implementace CSR do řízení sportovních organizací může přinášet benefity nejen okolní společnosti, ale též sportovním organizacím samotným. Detailní pozornost je věnována i problematice sportovního sponzoringu. Jsou představeny nejen hlavní přínosy, ale i rizika, která mohou být se sportovním sponzoringem spojena. Kniha se snaží také kriticky dotknout mnoha eticky problematických otázek, které se vynořují v souvislosti s uplatňováním sportovního marketingu v soudobé praxi, včetně poměrně silného zastoupení podniků ze společensky citlivých odvětví mezi sponzory vrcholového sportu. Publikace je určena současným a budoucím marketingovým manažerům sportovních organizací, kteří si chtějí osvojit moderní techniky v oblasti marketingové komunikace, public relations či sportovního sponzoringu. Vedle toho mohou publikaci využít i marketingoví či CSR manažeři podniků, kteří se ve svých CSR politikách či marketingových programech snaží zaměřit na podporou sportu a pohybových aktivit. Kniha bude přínosná i pro ty čtenáře, kteří se zabývají sportovním managementem, sociologií či ekonomikou sportu.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50204 - Business and management

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    9788027105601

  • Number of pages

    176

  • Publisher name

    Grada Publishing

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book