All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Impact of Primary and Secondary Social Origin Factors on the Transition to University in the Czech Republic : Results of the PISA-L Survey

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F10%3A10081156" target="_blank" >RIV/00216208:11230/10:10081156 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/68378025:_____/10:00355579

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Působení primárních a sekundárních faktorů sociálního původu při přechodu na vysokou školu v ČR : výsledky výzkumu PISA-L

  • Original language description

    V České republice je již delší dobu empiricky doloženo, že ačkoliv formálně nic nebrání tomu, aby se procesu vzdělávání účastnil každý bez ohledu na svůj sociální původ, a to až po nejvyšší patra vzdělávacího systému, poměry šancí jasně hovoří o stabilním znevýhodnění nižších sociálních vrstev Položili jsme si proto otázku, jaký vliv má mezigenerační přenos ekonomických, sociálních a kulturních zdrojů na šance mladých lidí úspěšně přejít na vysokou školu, tedy dosáhnout nejvyššího vzdělanostního statusu. Zohlednili jsme zároveň pojetí primárních a sekundárních faktorů v utváření vzdělanostních nerovností, tak jak je definoval Boudon (1974). K analýze jsme použili data z longitudinálního výzkumu PISA-L, který je doplňkovým šetřením výzkumu PISA (Programme for International Student Assessment).

  • Czech name

    Působení primárních a sekundárních faktorů sociálního původu při přechodu na vysokou školu v ČR : výsledky výzkumu PISA-L

  • Czech description

    V České republice je již delší dobu empiricky doloženo, že ačkoliv formálně nic nebrání tomu, aby se procesu vzdělávání účastnil každý bez ohledu na svůj sociální původ, a to až po nejvyšší patra vzdělávacího systému, poměry šancí jasně hovoří o stabilním znevýhodnění nižších sociálních vrstev Položili jsme si proto otázku, jaký vliv má mezigenerační přenos ekonomických, sociálních a kulturních zdrojů na šance mladých lidí úspěšně přejít na vysokou školu, tedy dosáhnout nejvyššího vzdělanostního statusu. Zohlednili jsme zároveň pojetí primárních a sekundárních faktorů v utváření vzdělanostních nerovností, tak jak je definoval Boudon (1974). K analýze jsme použili data z longitudinálního výzkumu PISA-L, který je doplňkovým šetřením výzkumu PISA (Programme for International Student Assessment).

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AO - Sociology, demography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1J%2F005%2F04-DP2" target="_blank" >1J/005/04-DP2: Unequal access to education: the extent, sources, social and economic consequences, policy strategies.</a><br>

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Nerovnosti ve vzdělávání : od měření k řešení

  • ISBN

    978-80-7419-032-2

  • Number of pages of the result

    25

  • Pages from-to

  • Number of pages of the book

    495

  • Publisher name

    Sociologické nakladatelství

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter