How teachers cope with social and educational transformation; struggling with multicultural education in the Czech classroom
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F08%3A00000155" target="_blank" >RIV/00216208:11240/08:00000155 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
How teachers cope with social and educational transformation; struggling with multicultural education in the Czech classroom
Original language description
This book How Teachers Cope with Social and Educational Transformation: Struggling with Multicultural Education in the Czech Classroom is about the application of multicultural education in the Czech Republic in the context of post-communist transformation. The main emphasis is placed on the dilemmas with which teachers have to cope in their daily professional lives.
Czech name
Jak se učitelé vypořádávájí se sociální a vzdělávací transformací; zápolení s multikulturní výchovou v české třídě
Czech description
Práce How Teachers Cope with Social and Educational Transformation: Struggling with Multicultural Education in the Czech Classroom se zabývá problematikou aplikace multikulturní výchovy v českém školství v kontextu postkomunistické transformace. Hlavní důraz je kladen na dilemata, která v tomto procesu zaměstnávají učitele.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-86211-62-6
Number of pages
270
Publisher name
EMAN
Place of publication
Benešov
UT code for WoS book
—