The development of children's reading in the home environments
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F12%3A10127968" target="_blank" >RIV/00216208:11240/12:10127968 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rozvoj dětského čtenářství v rodině
Original language description
Čtenářské návyky a vztah ke knize se formují již v předškolním věku a v tomto ohledu rodina stále představuje primární instituci v edukačním a socializačním mechanismu vývoje a rozvoje čtenářských návyků a vztahu ke knize. Příspěvek sleduje vliv sociokulturního zázemí rodiny na dětské čtenářství. Na datech z výzkumu Rodiče a výchova 2010 zkoumáme utváření čtenářských kompetencí dětí vyrůstajících v odlišném prostředí vysokoškolských a dělnických rodin. Analyzujeme, jak je utvářeno pro-čtenářské klima vrodině (dostupnost knih, čtenářství rodičů, interakce s dítětem) a jaký má dětské čtenářství vliv na školní prospěch na základní škole.
Czech name
Rozvoj dětského čtenářství v rodině
Czech description
Čtenářské návyky a vztah ke knize se formují již v předškolním věku a v tomto ohledu rodina stále představuje primární instituci v edukačním a socializačním mechanismu vývoje a rozvoje čtenářských návyků a vztahu ke knize. Příspěvek sleduje vliv sociokulturního zázemí rodiny na dětské čtenářství. Na datech z výzkumu Rodiče a výchova 2010 zkoumáme utváření čtenářských kompetencí dětí vyrůstajících v odlišném prostředí vysokoškolských a dělnických rodin. Analyzujeme, jak je utvářeno pro-čtenářské klima vrodině (dostupnost knih, čtenářství rodičů, interakce s dítětem) a jaký má dětské čtenářství vliv na školní prospěch na základní škole.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Dilemata sociální pedagogiky v postmoderním světě
ISBN
978-80-87182-27-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
185-194
Publisher name
Institut mezioborových studií Brno
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Apr 19, 2012
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—