Parental involvement and support in the development of children's early reading skills : Research on elementary school pupils in Prague and Central Bohemia
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10172658" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10172658 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv rodiny na utváření a podporu rozvoje raných čtenářských dovedností : Výzkum žáků pražských a středočeských základních škol
Original language description
Čtenářské návyky a vztah ke čtení se utvářejí již v předškolním věku a v tomto ohledu rodina stále představuje primární instituci v edukačním a socializačním procesu rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti. Představený výzkumný projekt se snaží zmapovat mechanismus utváření předpokladů čtenářských dovedností v závislosti na odlišnostech rodinného prostředí dítěte (ve smyslu pro-školní mobility) pomocí panelového výzkumu dětí v kritickém období vstupu na základní školu a během prvních dvou let školnídocházky. Výsledky tohoto projektu by měly přispět k hlubšímu porozumění procesům kognitivních a jazykových předpokladů vývoje raného čtení a psaní v kontextu rodinného zázemí.
Czech name
Vliv rodiny na utváření a podporu rozvoje raných čtenářských dovedností : Výzkum žáků pražských a středočeských základních škol
Czech description
Čtenářské návyky a vztah ke čtení se utvářejí již v předškolním věku a v tomto ohledu rodina stále představuje primární instituci v edukačním a socializačním procesu rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti. Představený výzkumný projekt se snaží zmapovat mechanismus utváření předpokladů čtenářských dovedností v závislosti na odlišnostech rodinného prostředí dítěte (ve smyslu pro-školní mobility) pomocí panelového výzkumu dětí v kritickém období vstupu na základní školu a během prvních dvou let školnídocházky. Výsledky tohoto projektu by měly přispět k hlubšímu porozumění procesům kognitivních a jazykových předpokladů vývoje raného čtení a psaní v kontextu rodinného zázemí.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Proceedings of III. International scientific and practical conference of students and young scientists "Modern University Sport Science"
ISBN
978-80-7290-707-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
189-195
Publisher name
Univerzita Karlova
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
May 20, 2013
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—