All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Developmental relationship of phoneme awareness and letter knowledge

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F15%3A10316501" target="_blank" >RIV/00216208:11240/15:10316501 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vývojový vztah fonematického povědomí a znalosti písmen

  • Original language description

    Publikace studuje vývojový vztah fonematického povědomí a znalosti písmen. Předkládá výsledky dvouletého výzkumu zaměřeného na sledování přínosů systematického tréninku obou těchto dovedností s užitím designu randomizované kontrolované studie. Představení výsledků výzkumu je uvedeno rešerší poznatků o vývojovém vztahu obou klíčových dovedností ze zahraniční literatury i teoretickými východisky z oblasti metodologie intervenčních studií. Publikace dále mapuje vývojovou úroveň fonologických schopností a procesů, znalosti písmen, ortografického povědomí i počátečního čtení 4 - 5 letých dětí a nabízí konkrétní modely realizace tréninku fonematického povědomí i znalosti písmen pro děti tohoto věku. Výsledky výzkumné studie ukazují, že oba realizované tréninky jsou pro děti předškolního věku přínosné a zvýhodňují je oproti dětem, které nerealizovaly žádný tréninkový program. Trénink cílený na podporu znalosti písmen přináší silnější a v čase stabilní efekty zejména v oblasti vývoje znalosti

  • Czech name

    Vývojový vztah fonematického povědomí a znalosti písmen

  • Czech description

    Publikace studuje vývojový vztah fonematického povědomí a znalosti písmen. Předkládá výsledky dvouletého výzkumu zaměřeného na sledování přínosů systematického tréninku obou těchto dovedností s užitím designu randomizované kontrolované studie. Představení výsledků výzkumu je uvedeno rešerší poznatků o vývojovém vztahu obou klíčových dovedností ze zahraniční literatury i teoretickými východisky z oblasti metodologie intervenčních studií. Publikace dále mapuje vývojovou úroveň fonologických schopností a procesů, znalosti písmen, ortografického povědomí i počátečního čtení 4 - 5 letých dětí a nabízí konkrétní modely realizace tréninku fonematického povědomí i znalosti písmen pro děti tohoto věku. Výsledky výzkumné studie ukazují, že oba realizované tréninky jsou pro děti předškolního věku přínosné a zvýhodňují je oproti dětem, které nerealizovaly žádný tréninkový program. Trénink cílený na podporu znalosti písmen přináší silnější a v čase stabilní efekty zejména v oblasti vývoje znalosti

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA13-25625S" target="_blank" >GA13-25625S: Phoneme awareness and letter knowledge training -its developmental relationship and impact to early literacy</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7476-093-8

  • Number of pages

    179

  • Publisher name

    Togga

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book