Developmental relationship of phoneme awareness and letter knowledge
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F15%3A10316501" target="_blank" >RIV/00216208:11240/15:10316501 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vývojový vztah fonematického povědomí a znalosti písmen
Original language description
Publikace studuje vývojový vztah fonematického povědomí a znalosti písmen. Předkládá výsledky dvouletého výzkumu zaměřeného na sledování přínosů systematického tréninku obou těchto dovedností s užitím designu randomizované kontrolované studie. Představení výsledků výzkumu je uvedeno rešerší poznatků o vývojovém vztahu obou klíčových dovedností ze zahraniční literatury i teoretickými východisky z oblasti metodologie intervenčních studií. Publikace dále mapuje vývojovou úroveň fonologických schopností a procesů, znalosti písmen, ortografického povědomí i počátečního čtení 4 - 5 letých dětí a nabízí konkrétní modely realizace tréninku fonematického povědomí i znalosti písmen pro děti tohoto věku. Výsledky výzkumné studie ukazují, že oba realizované tréninky jsou pro děti předškolního věku přínosné a zvýhodňují je oproti dětem, které nerealizovaly žádný tréninkový program. Trénink cílený na podporu znalosti písmen přináší silnější a v čase stabilní efekty zejména v oblasti vývoje znalosti
Czech name
Vývojový vztah fonematického povědomí a znalosti písmen
Czech description
Publikace studuje vývojový vztah fonematického povědomí a znalosti písmen. Předkládá výsledky dvouletého výzkumu zaměřeného na sledování přínosů systematického tréninku obou těchto dovedností s užitím designu randomizované kontrolované studie. Představení výsledků výzkumu je uvedeno rešerší poznatků o vývojovém vztahu obou klíčových dovedností ze zahraniční literatury i teoretickými východisky z oblasti metodologie intervenčních studií. Publikace dále mapuje vývojovou úroveň fonologických schopností a procesů, znalosti písmen, ortografického povědomí i počátečního čtení 4 - 5 letých dětí a nabízí konkrétní modely realizace tréninku fonematického povědomí i znalosti písmen pro děti tohoto věku. Výsledky výzkumné studie ukazují, že oba realizované tréninky jsou pro děti předškolního věku přínosné a zvýhodňují je oproti dětem, které nerealizovaly žádný tréninkový program. Trénink cílený na podporu znalosti písmen přináší silnější a v čase stabilní efekty zejména v oblasti vývoje znalosti
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA13-25625S" target="_blank" >GA13-25625S: Phoneme awareness and letter knowledge training -its developmental relationship and impact to early literacy</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7476-093-8
Number of pages
179
Publisher name
Togga
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—