Intervention strategies for the pro-literacy skills training- research results and practical issues
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10368605" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10368605 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.dyscentrum.org/dyskorunka" target="_blank" >http://www.dyscentrum.org/dyskorunka</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Intervenční péče v oblasti (pre)gramotnostních dovedností - možnosti a poznatky z výzkumu
Original language description
V rámci příspěvku se zaměříme na představení aktuál-ních trendů v oblasti intervenční péče cílené na podpo-ru rozvoje raných čtenářských a pisatelských doved-ností a možnostech jejich využívání v českém prostředí. V druhé části příspěvku se budeme zabývat konkrétní podobou takové péče, představíme dvě verze ucelené-ho programu pro rozvoj pregramotnostních dovednos-tí, které byly implementovány v rámci dvou námi reali-zovaných výzkumných projektů v mateřských školách. Představíme stručně i dosavadní poznatky z našeho vý-zkumu přínosů programů zaměřených na pregramot-nostní dovednosti. Pozornost bude věnována zejména praktickým otázkám implementace programotnostně zaměřených intervenčních plánů v mateřských školách u dětí s riziky ve vývoji počátečního čtení a psaní
Czech name
Intervenční péče v oblasti (pre)gramotnostních dovedností - možnosti a poznatky z výzkumu
Czech description
V rámci příspěvku se zaměříme na představení aktuál-ních trendů v oblasti intervenční péče cílené na podpo-ru rozvoje raných čtenářských a pisatelských doved-ností a možnostech jejich využívání v českém prostředí. V druhé části příspěvku se budeme zabývat konkrétní podobou takové péče, představíme dvě verze ucelené-ho programu pro rozvoj pregramotnostních dovednos-tí, které byly implementovány v rámci dvou námi reali-zovaných výzkumných projektů v mateřských školách. Představíme stručně i dosavadní poznatky z našeho vý-zkumu přínosů programů zaměřených na pregramot-nostní dovednosti. Pozornost bude věnována zejména praktickým otázkám implementace programotnostně zaměřených intervenčních plánů v mateřských školách u dětí s riziky ve vývoji počátečního čtení a psaní
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů