Gender non-traditional high school study: reasons for choice and evaluation of experience
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F17%3A10386877" target="_blank" >RIV/00216208:11240/17:10386877 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216208:11410/17:10386877
Result on the web
<a href="http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1703/_lll_3-2017_web_clanek3.pdf" target="_blank" >http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1703/_lll_3-2017_web_clanek3.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Studium genderově netradičního oboru střední školy: důvody volby a hodnocení zkušenosti
Original language description
Většina studujících na konci základní školy realizuje kariérní volbu ve shodě s genderovými normami a jen malá část pokračuje ve studiu na oboru tradičně spojovaném s opačným pohlavím. Výzkum mapuje důvody takové volby z odstupu jednoho až tří let u 25 studentek a 31 studentů genderově atypického oboru střední školy. Data byla shromážděna prostřednictvím dotazníku s otevřenými otázkami a zpracována kvalitativní tematickou analýzou. Výsledky ukázaly, že chlapci a dívky se částečně liší v důvodech volby a jejich situace je jiná z hlediska podpory okolí a přijetí kolektivem. Dívky se častěji než chlapci setkávaly s nesouhlasem rodičů a vyučujících i se zesměšňováním ve vrstevnických skupinách.
Czech name
Studium genderově netradičního oboru střední školy: důvody volby a hodnocení zkušenosti
Czech description
Většina studujících na konci základní školy realizuje kariérní volbu ve shodě s genderovými normami a jen malá část pokračuje ve studiu na oboru tradičně spojovaném s opačným pohlavím. Výzkum mapuje důvody takové volby z odstupu jednoho až tří let u 25 studentek a 31 studentů genderově atypického oboru střední školy. Data byla shromážděna prostřednictvím dotazníku s otevřenými otázkami a zpracována kvalitativní tematickou analýzou. Výsledky ukázaly, že chlapci a dívky se částečně liší v důvodech volby a jejich situace je jiná z hlediska podpory okolí a přijetí kolektivem. Dívky se častěji než chlapci setkávaly s nesouhlasem rodičů a vyučujících i se zesměšňováním ve vrstevnických skupinách.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání
ISSN
1805-8868
e-ISSN
—
Volume of the periodical
7
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
21
Pages from-to
46-66
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—