Pupils' Skills in Chemistry IBSE
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F12%3A10127536" target="_blank" >RIV/00216208:11310/12:10127536 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Dovednosti žáků v badatelsky orientované výuce chemie
Original language description
Příspěvek informuje o realizaci a dílčích výsledcích souběžných projektů - evropského projektu ESTABLISH a národního projektu GAČR, zaměřených na výzkum dovedností žáků v přírodovědných předmětech na počátku implementace současné kurikulární reformy do výuky a v souvislosti s uplatněním badatelsky orientované výuky (IBSE). Cílem výzkumu je nejprve charakterizovat a analyzovat dovednosti požadované pro realizaci badatelsky orientované výuky přírodních věd se zaměřením na chemii na základních školách a gymnáziu. Východiskem pro navrhovaný systém dovedností pro badatelsky orientovanou výuku je jednak analýza výsledků výzkumu našich a zahraničních badatelů v této oblasti, jednak komparace názorů učitelů na využívání badatelsky orientované výuky u žáků základní škol a gymnázií s ohledem na dovednosti, které tento způsob výuky umožňují. Dalším cílem je ověřit formou vhodně sestavených učebních úloh, zda a do jaké míry žáci na různých stupních škol ovládají tyto požadované dovednosti. Na zákl
Czech name
Dovednosti žáků v badatelsky orientované výuce chemie
Czech description
Příspěvek informuje o realizaci a dílčích výsledcích souběžných projektů - evropského projektu ESTABLISH a národního projektu GAČR, zaměřených na výzkum dovedností žáků v přírodovědných předmětech na počátku implementace současné kurikulární reformy do výuky a v souvislosti s uplatněním badatelsky orientované výuky (IBSE). Cílem výzkumu je nejprve charakterizovat a analyzovat dovednosti požadované pro realizaci badatelsky orientované výuky přírodních věd se zaměřením na chemii na základních školách a gymnáziu. Východiskem pro navrhovaný systém dovedností pro badatelsky orientovanou výuku je jednak analýza výsledků výzkumu našich a zahraničních badatelů v této oblasti, jednak komparace názorů učitelů na využívání badatelsky orientované výuky u žáků základní škol a gymnázií s ohledem na dovednosti, které tento způsob výuky umožňují. Dalším cílem je ověřit formou vhodně sestavených učebních úloh, zda a do jaké míry žáci na různých stupních škol ovládají tyto požadované dovednosti. Na zákl
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP407%2F10%2F0514" target="_blank" >GAP407/10/0514: Pupils´ skills in biology, geography and chemistry: research on intended, realized and acquired curriculum in curricular reform implementation phase</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Aktuálne trendy vo vyučovaní prírodných vied
ISBN
978-80-8082-541-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
31-36
Publisher name
Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity
Place of publication
Trnava
Event location
Smolenice
Event date
Oct 15, 2012
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—